165 läst ·
7 svar
165 läst
7 svar
Slimmat underlag för kakla wc-fixtur
Har en geberit wc fixtur som ställs mot vägg i lilla badrummet (gäst wc utan dusch) som ska kaklas dvs det ska byggas en låda. Vill maximera ytan i badrummet så vill ha ett så slimmat underlag för före kaklet som möjligt.
Det finns ju Wedi skivor som är 4, 6, 12,5 mm men osäker om det räcker enbart.
Några tips?
Några tips?
Jag bygger fixturen av 20mm skivor,E Ericjohan80 skrev:Har en geberit wc fixtur som ställs mot vägg i lilla badrummet (gäst wc utan dusch) som ska kaklas dvs det ska byggas en låda. Vill maximera ytan i badrummet så vill ha ett så slimmat underlag för före kaklet som möjligt.
Några tips?
Det du vill ha på en fixtur är en formstabil och fuktsäker skiva. Sen om den är 4mm eller 50mm spelar mindre roll.E Ericjohan80 skrev:
Jag har provat det mesta när det kommer till fixtur bygge och har märkt att tummar du på den delen så kommer det att spricka,
Det är en hel del kraft som den utsätts för när man sätter sig lite slarvigt på porslinet. I ditt fall skulle jag satsa på en fasadskiva typ cembrit. Den är väl som en gips.
Bra idé med fibercementskiva, den är ju både fuktsäkerhet och formstabil och finns tunna varianter. Går det att kakla direkt på den?F Fjonken skrev:Det du vill ha på en fixtur är en formstabil och fuktsäker skiva. Sen om den är 4mm eller 50mm spelar mindre roll.
Jag har provat det mesta när det kommer till fixtur bygge och har märkt att tummar du på den delen så kommer det att spricka,
Det är en hel del kraft som den utsätts för när man sätter sig lite slarvigt på porslinet. I ditt fall skulle jag satsa på en fasadskiva typ cembrit. Den är väl som en gips.
Klicka här för att svara