Jag hade tänkt börja lägga golvspån idag på övervåningen i mitt hus, men gjorde tvärnit när jag läste i instruktionen att skivorna bara får läggas vid en temperatur på minst 18 grader. Huset är under uppbyggnad och är tätt men inte uppvärmt. Är det någon som vet om det verkligen är viktigt med temperaturen? Trä rör sig ju förvisso, kan det handla om att man får en risk för knarr om skivorna expanderar efter att man lagt dem, dvs när värmen kommer på?
 
Antar att det är limmet man använder mellan skivorna och mot underlaget som kräver minst 18 grader
 
M Marsman80 skrev:
Antar att det är limmet man använder mellan skivorna och mot underlaget som kräver minst 18 grader
Nej, detta stod i instruktionen till spånskivorna. Trälimmet jag använder klarar ner till -10 grader, så det måste vara skivorna det syftas på.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.