1 109 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Golvspån
Lösvirkesbyggare
· Karlstad
· 287 inlägg
Jag hade tänkt börja lägga golvspån idag på övervåningen i mitt hus, men gjorde tvärnit när jag läste i instruktionen att skivorna bara får läggas vid en temperatur på minst 18 grader. Huset är under uppbyggnad och är tätt men inte uppvärmt. Är det någon som vet om det verkligen är viktigt med temperaturen? Trä rör sig ju förvisso, kan det handla om att man får en risk för knarr om skivorna expanderar efter att man lagt dem, dvs när värmen kommer på?
Lösvirkesbyggare
· Karlstad
· 287 inlägg
Klicka här för att svara