Hej,

Jag skall snart lägga golvspån (22mm) på reglar c600 (varierar dock på några ställen). Är i behov av lite tips.

Skall skivorna läggas vinkelrätt mot reglarna eller längs med?
Måste kortskarvarna hamna på en regel om skivorna läggs vinkelrätt mot reglarna, eller kan skarvarna hamna mellan reglar?

Om skivorna läggs längs med reglarna, måste då långskarvarna hamna på reglarna? (Känns dock bäst att lägga vinkelrätt!?)

Vilken skruv skall användas och hur tätt skall det skruvas (skall limmas opckså!)?

Tacksam för tips

mvh
Magnus
 
Vinkelrätt mot reglarna och har du riktigt golvspån behöver du inte skarva på regel. Man använder spånskive skruv 57 mm samt lim i noten och på reglarna. Det sitter grymt och man gör livet surt för den som vill riva. Men bra blir det.
 
Tackar!

Men vad menas med "riktigt golvspån"? Finns det "oriktigt" också?
 
Riktigt golvspån är dubbel spontat. och det "vanliga" är enkelspontat...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.