Jag ska bygga golvet i ett badrum med träbjälklag (över krypgrund) och lägga klinker på. Kommer följa dimensionerna etc. som rekommenderas i "Säker vatten - Bygg badrum rätt". + GVK + BKR m.m.
MEN....
Jag blir inte klok på vad som är "rätt" när det kommer till val av golvsskivor då jag ska ha vattenburen golvvärme (Säker vatten utgår ifrån elslinga över golvspån eller ingen värme)
Ska/kan jag:
- köra med 22mm spårad spånskiva? med vilket regelavstånd??
- köra 22mm slät golvspån + skivor för golvvärmen ovanpå det? Vilken typ av skivor då?
- Köra slät spån + armerad flyt med värmeslang ingjuten?
Det verkar finnas 100 varianter av lösningar. Tacksam för hjälp i denna snårskog.
Vill gärna göra rätt, men det verkar svårt ;-)