Jag håller på att renovera mitt garage lite lätt och har köpt in ett parti golvplattor av plast, liknande gladiatorgolv. De tål mycket vikt och resultatet verkar bli ganska snyggt. Enkel läggning dessutom. Mitt problem dock, är att plattorna inte ligger riktigt jämnt mot betongplattan i garaget, därmed blir det ett oljud när man går på plattorna. Jag funderar då på att lägga vanlig golvfoam under dessa plattor direkt mot betongen. Min fundering är, kan detta ge senare problem? Foamen kan väl knappast mögla med tanke på att den inte är av organiskt material? Och eftersom överliggande golv utgörs av 30x30 cm plastplattor kan ju inte det golvet mögla heller? Jag vill bara ha någon form av stegdämpare och tänkte att foamen kanske ändå kan hjälpa plattan att andas lite.

Alternativet är förstås att lägga någon form av plast underst mot plattan, men då stänger man ju inne fukten som därmed kanske vandrar upp i väggarna/sockeln på sikt. Känns liksom dumt att ha en blöt betongplatta om foamen ändå skulle fungera.

Vad säger expertisen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.