U
K Krulle_100 skrev:
Självklart ska jag riva ur och göra nytt.
Frågan är vad är som kollapsats.

Jag hade hoppats att spånskivan varit sprucken, stötta upp underifrån tills vi fått bygglov på tillbyggnad = nytt badrum.

Ska krypa under igen och kolla med vattenpass, men lutar inte alls under som på klinkersen.

Är byggt 2006/07 hur såg reglerna ut då?
Sätt nån kortling nu direkt och in med en duschkabin innan du använder duschen mer. Tätskicktet är bevisligen inte längre helt så du bör undvika att bespruta golvet om du inte tänker renovera direkt.
 
  • Gilla
Satsuki
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Sätt nån kortling nu direkt och in med en duschkabin innan du använder duschen mer. Tätskicktet är bevisligen inte längre helt så du bör undvika att bespruta golvet om du inte tänker renovera direkt.
Det får bli något sådant som du med flera skrivit. Slippa stressen av att det ska bli värre innan vi kommer vidare.

Tack för all input.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag minns nog fel för de nya tätskikten kom med BKR 2007:1 när jag kollar nu.

Här finns de på den tiden gällande branschreglerna enligt BKR, från 1999:

[länk]
Tack för länken.
Har läst nu, står inget om att det ska vara förstärkt runt brunnen.
Känns fel gjort men kanske är korrekt ändå.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
K Krulle_100 skrev:
Tack för länken.
Har läst nu, står inget om att det ska vara förstärkt runt brunnen.
Känns fel gjort men kanske är korrekt ändå.
Jag byggde badrum 2005 och då gällde dessa regler från 1999. Broschyren beskrev hur jag skulle bygga en "låda" av trä runt brunnen att skruva den i vad jag minns. I alla fall byggde jag en sån låda, minns att jag som amatör fann det lite utmanande att få till måtten med den runda brunnen och funderade på varför den inte var fyrkantig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.