Är det möjligt att byta hela golvbrunnssil rent teknisk med ramen och allt? Det skulle vara bra att veta för mig innan jag tar kontakt med firman.
Tacksam för svar.

T
Ja, fast det är väldigt riskabelt när det är vid den punkt som är sårbarast, inget jag skulle rekommendera och nog inget du kan få firman att frivilligt göra.

Förstår att det kan vara jobbigt att silen hoppar åt sidan, men måste man gå på brunnen? Har då aldrig sett någon anledning till det, snarare försökt undvika att gå på den.

Tack för svaret.
Duschen är så pass liten att man står ganska nära golvbrunnen och det är lätt hänt att man trampar på den.
Jag jämförde hur ligger silen i den nyköpta golvbrunnssilen - silen är plan och glider inte ut alls, t.o.m. svårt att ta ut den.
Jag råkade ut troligen för en defekt golvbrunnssil.
Då är nästa fråga: kan en plåtslagare rätta till den skeva silen så att den blir plan?

mexitegel mexitegel skrev:
Det borde vara gjort på någon minut att böja den plan.
Hej. Hur kan böja silen plan? Jag känner en plåtslagare, ska jag be honom om hjälp?
Tacksam för svar.

T
Hmmm....Tebos variant hette inte Lux förut, kan dom ha ändrat storleken på silen sedan dess kanske.

Har du provat på en sådan enkel sak som att vända på silen bara så kanske det ligger bättre?

Trodde själv jag hade Tebos variant hemma men det var visst Smedbo och locket på den är också rätt så mjukt så står man på det så flexar det rätt så bra, tunn plåt.

Ä Äldre dam skrev:
Hej. Hur kan böja silen plan? Jag känner en plåtslagare, ska jag be honom om hjälp?
Tacksam för svar.
Ja, han kan säkert hjälpa dig. Det är ju värt ett försök till att börja med.

Tack alla för tips och stöd.
Hantverkare från firma åkte runt och i något byggvaruhus hittade gamla modellen av Tebo/London. Silen ligger mer plan, men inte helt perfekt. Jag är ingen kunnigt person, men troligen finns det ett konstruktion fel i den kvadratformade silen. Kommer aldrig rekommendera den modellen för någon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.