Hej. Har renoverat dusch för två år sedan och har problem med golvbrunnssil, som lätt glider ur/ligger ej på plats.
Ska jag vända mig till företaget som renoverade duschen? Är det det fel på hur brunnen monterad?
Ska jag vända mig till företaget som renoverade duschen? Är det det fel på hur brunnen monterad?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Välkommen till forumet!
Glider silen ut av sig själv eller inträffar det när man står på delar av silen?
Har det varit så hela tiden eller har det kommit efterhand?
Hur ser det ut om du tar bort silen?
Glider silen ut av sig själv eller inträffar det när man står på delar av silen?
Har det varit så hela tiden eller har det kommit efterhand?
Hur ser det ut om du tar bort silen?
Tyvärr, jag har ingen erfarenhet av golvbrunnar. Jag accepterade den modellen som hantverkare monterade.
Frågan är vad ska jag göra nu! Jag vågar knappt använda duschen, man vet aldrig vilken sida man ska inte trampa på. Troligen, under första året lyckades jag undvika ”fel” sida av silen.
Men är det bara den modellen som är felaktig?
Finns det fler som råkar ut för liknande problem?
Tacksam för alla svar.
Frågan är vad ska jag göra nu! Jag vågar knappt använda duschen, man vet aldrig vilken sida man ska inte trampa på. Troligen, under första året lyckades jag undvika ”fel” sida av silen.
Men är det bara den modellen som är felaktig?
Finns det fler som råkar ut för liknande problem?
Tacksam för alla svar.
Om du inte ser något uppenbart och den tidigare har fungerat korrekt, så är det väl en enkel sak att köra förbi/ringa till firman som fixade badrummet.
Seriösa firmor ska då kunna ge något råd eller komma förbi för en snabb titt.
Seriösa firmor ska då kunna ge något råd eller komma förbi för en snabb titt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag tror att vet vad är felet - det är silen som är inte plan! Har jag rätt att vända mig till firma som renoverade duschen för att åtgärda felet?
Tack, men det kan vara fel på ramen som silen sitter i också, det vet jag inte hur man kan kontrollera det.
Jag kan varken böja silen plan eller reparera skador på klinker själv. Det blir att ringa firma som gjorde renoveringen.
Känner mig riktigt dum nu att jag trodde att det var mitt fel att silen gled ut...
Jag kan varken böja silen plan eller reparera skador på klinker själv. Det blir att ringa firma som gjorde renoveringen.
Känner mig riktigt dum nu att jag trodde att det var mitt fel att silen gled ut...
Ja, det kan du så klart göra, du kan också prova att rotera silen ett kvarts varv i taget och se om både brunnen och silen passar bättre ihop då, de kan ju vara lite skeva båda två.
Har en likadan själv hemma och det är lätt hänt att den locket åker ur sitt läge om man trampar fel på den så jag skulle vilja säga att det är designen som är fel på och lägger således inte den varianten till kunder för att slippa gnäll.
Måste du stå direkt på brunnen när du duschar?
Måste du stå direkt på brunnen när du duschar?
https://www.bauhaus.se/designsil-st...WruV4yrG0pA0tTxL9wlq_naHR7-tDxAhoCwXUQAvD_BwEÄ Äldre dam skrev:
Finns inte bara på Bauhaus utan dom flesta återförsäljare har Tebos produkter såsom renodlade kakelbutiker till Hornbach, K-Rauta m.m.
Tack för länken. Jag köpte idag på Hornbach en ny Golvbrunnssil, men tyvärr den nya silen är nästan 5mm mindre och det blir stor glapp. Silen jag har är 17,5 mm och den som jag köpte 17,00 mm. Silen jag har inte ens får plats i den köpta ramen.
Återstår att kontakt med firman som renoverade duschen...
Återstår att kontakt med firman som renoverade duschen...