Kan det inte helt enkelt vara manschetten vi ser ovanpå klämringen, med rollat membran på?
Inte korrekt utfört, men heller ingen katastrof. Inspektera regelbundet.

Alltid när man ser såna här jobb brukar jag tänka vad har dom mer gjort fel, snålat in på som man inte kan se.

Lite blöt betong har väl ingen dött av. Det där får man fixa till när man gör om badrummet nästa gång.

Jag förstår att man kan undra vad som mer är fuskat, väggen mellan tvättstugan och badrummet hade dom nuvarande ägarna tagit upp en bit av för att se från det hållet hur det såg ut med tätskicket, fått se bilder på det och enligt en snickare jag känner sa att det såg bra ut. Förhoppningsvis så är det bara en miss dom gjort i samband med manchetten och att allt håller tätt tills vi gör om i badrummet någon gång i framtiden.
Badrumsgolvet ligger mot betongplattan och det talar väl kanske för att det kanske funkar tills vi ändå måste göra om badrummet i framtiden emot för om det var uppreglat golv där.
Hälsningar Johan

Förmodligen ingen miss, utan man valde nog att behålla golvbrunnen och då finns det kanske inget bra sätt att klämma fast manschetten?

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Det hela kompliceras av att vissa brunnsfabrikat har en annan konstruktion där manschetten får/skall sticka fram. Även här finns viss förvirring blan besiktningsmän.
Hej! Har du något exempel på ett sådant brunnsfabrikat?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.