Shomakie, kanske du skulle nämna var du hittat din text där.

Bkr.se dvs byggkeramikrådet.

Kontakta en besiktningsman och gå inte på massa snack om lister/nya plattor mm utan om det konstateras bakfall är det bara till att riva tätskikt och göra om mvh Andreas

Visar det sig att det är stopp eller nåt fel i brunnen som gör att vattnet inte rinner undan och som går att åtgärda med städning eller liknade så fundera på kompensation istället för att göra om med allt det innebär.
Ett litet bakfall utanför och om det inte rinner ut vatten på golvet så är det inte hela världen även omndet är fel

MEN HALLÅ!?

TS problem är att det rinnet ut vatten på golvet!!!
TS har konstaterat via en oberoende besiktningsman att det är fel fall utanför duschen.
VARFÖR, ja varför samlas det så mycket vatten i duschen så att det rinner över "kanten" utanför duschen och vidare ut över golvet??
TS måste först hitta ursprungsfelet!!

Vad hjälper en klack, list eller annat om inte brunnen sväljer tillräckligt med vatten?

Inte något korrekt badrum eller godkänd golvbrunn med rätt monterat avlopp sväljer så lite vatten att det blir översvämning i duschhörnan!!

• Gilla
OveRa och 3 till
  • Laddar…
nino skrev:
Visar det sig att det är stopp eller nåt fel i brunnen som gör att vattnet inte rinner undan och som går att åtgärda med städning eller liknade så fundera på kompensation istället för att göra om med allt det innebär.
Ett litet bakfall utanför och om det inte rinner ut vatten på golvet så är det inte hela världen även omndet är fel
Betalar man massa pengar för en sak så tycker iaf jag att det ska följa riktlinjerna som finns. Nej TS ingen kompensation. Dem får riva allt o göra om.

shomakie skrev:
Betalar man massa pengar för en sak så tycker iaf jag att det ska följa riktlinjerna som finns. Nej TS ingen kompensation. Dem får riva allt o göra om.
Jo jag håller med men det beror ju lite på ens situation också, har man tex bara en toa/dusch och kanske 2 småbarn så vill man nog inte vara utan badrum i ytterligare en månad... Bättre då att få en ordentlig kompensation, förutsatt att det inte rinner en massa vatten över golvet.
Men visst kan TS vara utan badrum så kräv att det blir omgjort

hur gick det?

åt skogen förmodar jag...:confused:

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.