Tjena!
Purus golvbrunn och förhöjningsring.
22 mm spånskiva på plats och golvbrunnens fyrkant sitter stadigt i reglar. Själva brunnen är instoppad i avloppsröret men lös i fyrkantiga delen.

1. Skall också golbrunnen (den runda delen) fästas på något sätt i fyrkantiga delen? Ser ut som om det skall ev göras? ???

2. Skall sedan lägga dit golvgipsskiva och undrar:
Skall förhöjningsringen helt sänkas ned i golvgipsskivan eller skall ringen vila uppe på golvgipset? Hur stort hål skall alltså göras i gipset?

3. Hur skall en sil sedan sättas i hela alltet? Verkar följa med en sil i golvbrunnen men den skall inte avlägsnas förrän golvläggaren dyker upp. Fast om jag nu skall dit med en förhöjningsring så måste jag nog ändå öppna den eller? :o

Alla tips och klargöranden mottas tacksamt!!
Trevlig sommar!
Jimmy

Är det något sånt här du har?

2004124171952773Freja%20Rot.jpg

Man ställer förhöjnings ringen i brunnen sen skruvas förhöjningsringen i ovansida golvgipset.

Var det inte en montage anvisning med ??? brukar sitta en i det genomskinliga plastlocket på brunnen.

Japp, en sån har jag plus en fyrkanting hållare som brunnen vilar i samt en förhöjningsring.
Jo montageanvisning var med men jag hajade inte om man skulle skruva fast den ring som syns på din bild i den fyrkantiga delen som jag redan satt fast i golvreglarna?
Hur stor diameter skall jag sedan ta upp i golvgipset? 1 cm mindre än förhöjningsringens ytterkant?
Jimmy

brunnen ska skruvas i purus fyrkanten.. det hänger med skruvar för det i purus fyrkanten..

Förhöjningen sätter du som jag har förstått det i sjävla brunnen..

Ja det gör man förhöjningsringen skruvas i golvgipsen använd brunns locket att mäta med ;), eller använd undersidan förhöjningsringen att mäata hålet med.

/Patrik

Det är i stort sätt samma som purus fyrkanten.. Purus fyrkanten är 22 mm tjock (som golvspån skiva) sen följer det med extra förhöjningar 6 mm & 13 mm...

Så det går bra med 6mm gips skiva eller 13 mm.. 8)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.