Hej.
Lägger golv, har vid dörröpning i första rummet lagt det så de går under trösklen och sågad i fodret.
Inte så svårt i ett rum där dörren är i längdriktningen. Inte så mycket att kapa
Golvläggning vid dörröppning med bräda sågad för att passa under dörrtröskel och karm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Golvinstallation nära dörröppning med golvbrädor som går in under tröskeln och delvis sågat dörrfoder.
Skapa konto

Men nu i ett rum där dörren kommer parallellt med läggningen, planera lite hur man ska göra

Som jag ser det får jag såga ut ett par cm som den röda linjen av första bräden, samt jag måste börja med denna brädda iom den ska stickas in under dörrkarmen. Det innebär ju också att 2-3 cm måste kapas från alla brädor i den raden. Eller tror ni det är möjligt att lägga in den även om man tar den som sista raden? Hur hade ni gjort

Golvinstallation vid dörröppning med röd och blå linje som markerar sågning och läggningsriktning.
Skapa konto

boihus123 adamedvardsson123 skrev:
Hej.
Lägger golv, har vid dörröpning i första rummet lagt det så de går under trösklen och sågad i fodret.
Inte så svårt i ett rum där dörren är i längdriktningen. Inte så mycket att kapa
[bild]
[bild]

Men nu i ett rum där dörren kommer parallellt med läggningen, planera lite hur man ska göra

Som jag ser det får jag såga ut ett par cm som den röda linjen av första bräden, samt jag måste börja med denna brädda iom den ska stickas in under dörrkarmen. Det innebär ju också att 2-3 cm måste kapas från alla brädor i den raden. Eller tror ni det är möjligt att lägga in den även om man tar den som sista raden? Hur hade ni gjort

[bild]
Börja vid dörrkarmen. Om du ska lägga den som sista så måste du hyvla ner fjädern och limma.

Kolla även måttet på sista raden så den blir tillräckligt bred.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.