Hej!

Behöver lite hjälp med tipps på hur man kan göra på bästa sätt för att få golven i nivå.

Lägger nytt parkettgolv och skulle vilja få golven i nivå mellan 2 rum.

Där den gråa klinkern ligger idag är förutsättningarna följande.

Ca 13Kvm, bjälklag 195x45 sen limmad golvspånskiva 22mm. På det har jag flytspacklat 2cm med golvvärme i och sen är det fix/klinker som vi ser på bilderna.

För att komma upp i nivå mot andra golvet (parkettdelen) är det idag 23mm kvar ovan klinkern för att kunna lägga parkett rakt mellan rummen.

Mina första tanke var att ta bort klinkern lägga ebeco cable board med ny golvvärme sen flytspackla i nivå.

Tankar idèer på bra lösningar?

Övergång mellan grå klinker och trägolv med nivåskillnad, visar byggmaterial och dammsugare i bakgrunden, del av byggprojekt för golvjustering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Övergång mellan grå klinkergolv och träparkett med nivåskillnad synlig, planering för golvläggning för att jämna ut skillnaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lägga en 10mm spånskiva på klinker och sen parkett uppe på det (misstänker att du har 14mm parkett)? Får ökad värmetröghet i nya golvet jämfört med innan när det bara var klinker men det kanske går att leva med? Låter som ett jädra jobb att bryta upp klinker, lägga ny golvvärme och flyta på det.

För att förtydliga det är alltså 23mm + 14 parkett för att få allt i nivå ovanför klinkern.
Jo min ide kräver en hel del jobb därför jag söker lite tipps på bra lösningar 😀

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.