Vi har nyligen köpt ett hus och inne på den lilla gästtoaletten så är en del av golvet täkt av en heltäckningsmatta.
Vi har inte flyttat in i huset än så jag vet inte riktigt hur det ser ut och vad som finns under heltäckningsmattan
Det kan bli en spännande överraskning! :p

Men frågan är hur går man tillväga?
Det är bara ett handfat och en toalett.
Jag vet att det finns massa regler för våtutrymmen, men vet inte riktigt vad som gäller.
Måste man anställa någon för att fixa golvet?
Vad säger försäkringsbolagen?
 
  • Gästtoalett med heltäckningsmatta, toalettstol och handfat med träpanel på väggarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pasjostrom
  • Laddar…
Du vet ju faktiskt inte om det finns tätskikt eller inte, å andra sidan ser det ut som att badrummet nått sitt bäst-före-datum.
Jag tycker inte att du ska noja dig över att det ligger matta där, utan ta det när ni ändå gör om hela badrummet snart.
 
N
Finns det inget avlopp i golvet lär det nog inte finnas något tätskikt utan det är väl en helt vanlig gästtoalett? Det klassas inte som våtutrymme vill jag minnas.
 
N NorraS skrev:
Finns det inget avlopp i golvet lär det nog inte finnas något tätskikt utan det är väl en helt vanlig gästtoalett? Det klassas inte som våtutrymme vill jag minnas.
Hur tänkte du här? Det är ju uppenbart att toaletten inte är vägghängd, alltså är avloppet i golvet...
När rummet görs om så ska tätskikt med uppvik på vägg finnas för att vara "godkänt". Men det är uppenbarligen ingen fara skedd om det inte är något tätskikt på plats nu.
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
N
C C.Lundin skrev:
Hur tänkte du här? Det är ju uppenbart att toaletten inte är vägghängd, alltså är avloppet i golvet...
När rummet görs om så ska tätskikt med uppvik på vägg finnas för att vara "godkänt". Men det är uppenbarligen ingen fara skedd om det inte är något tätskikt på plats nu.
jag avsåg avlopp med golvbrunn likt i ett fullstort badrum med dusch. Var skulle vattnet ta vägen om det fanns ett tätskikt i detta utrymme som finns på bilden?
 
N NorraS skrev:
jag avsåg avlopp med golvbrunn likt i ett fullstort badrum med dusch. Var skulle vattnet ta vägen om det fanns ett tätskikt i detta utrymme som finns på bilden?
Var det skulle ta vägen? Ja, förhoppningsvis hade väl de som bor där torkat upp det mesta. Resten hade ju såsmåningom torkat/dunstat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.