Ber om ursäkt på förhand om detta ämne tagits upp tidigare men har inte lyckats hitta något som passar.

Jag har en övervåning på vårt garage som vi ska göra om till gästrum. Golvet är av grova plankor som mest sats dit för att ha något att gå på (tidigare förråd).

Golvet känns väldigt ”ihoplappat” och det är vissa höjdnivåer men trät är friskt.
Bryr mig inte jättemycket om estetiken utan snarare en uppfräschning är på sin plats innan man kan ta dit gäster
Vad är bäst:
1. Slipa ner
2. Bryt upp skiten och lägg nytt

Övervåning i garage med grova ojämna träplankor som golv och träpaneler på väggarna, med låg belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oinredd övervåning i garage med grova plankgolv och ljust träväggar, i behov av renovering.
Skapa konto
Oinredd övervåning i garage med ojämnt trägolv och synliga plankor, ljusinsläpp från ett fönster.
Skapa konto

Hur stora är höjdskillnaderna?

Jag personligen hade aldrig rivit upp dem, om det inte är mycket sämre än vad man anar på bilderna ... En grovrengöring och på med ett par trasmattor från närmsta second hand-butik bara ... :)

• Gilla
Hedeblom
  • Laddar…
Tack för tipset! Ett tredje alternativ att ta hänsyn till

Jag hade nog slipat det, speciellt då jag aldrig har gjort det och skulle ta chansen att prova på det golvet

Ser ut att finnas en del grova springor i en generalskarv i framkant av bilden. De skulle nog behöva fyllas igen.
Annars som Dan säger i inlägg #2. Såpskurning och trasmattor skulle nog kunna göra stor skillnad.
Så, bara lappa det som ev inte riktigt håller måttet, (stora springor).

Edit: Ev större höjdskillnader kan åtgärdas med hyvel eller stämjärn. När det sedan såpskurats några ggr så kommer färgskillnaderna mellan gammalt och nytt trä att ha jämnats ut.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.