Hej!

Vill bara kolla med er kunniga i ämnet om detta dokument räcker som kontroll i badrum? Jag har juh haft vissa problem och frågade efter kvalitetsdokument men de säger att jag inte får mer än detta papper.

Punkt 6.1, 6.3, 6.8, 6.9 är inte signerade, övriga punkter är signerade med datum ute till höger där jag lagt för ett papper.

Det finns inga särksild krav på vilka dokument som är "godkända". En firma behöver inte lämna några som helst papper, utom faktura eller kvitto. Men ska det hela göras enligt BBV så är inte detta okej, då ska du få ett särskilt kvalitetsdokument. Skulle det byggas enligt BBV?

Det enda jag vet är att ABS05 gäller, jag hittar inget om vilka regler som gäller vid badrum. Däremot bland alla dokument, provtyckningar mm så finns en kopia på Peabs medlemskap i BKR, jag antar att de ska betyda att det är byggt efter de reglerna.

Men byggledaren sa ändå till mig idag att det ända dokument jag får är detta jag visar här.

Anser ni att jag kan nöja mig med det?

Anledningen till att jag vill ha ett dokument är juh att jag är väldigt tveksam till fallet. Dessutom vill jag ha på skrift att de lagat tätskiktet i duschhörnan och tätat en rörgenomföring med endast silikon.

Frågan är då vart jag kan vända mig för att tvinga fram ett dokument på detta då entreprenören inte kommer ge det på fri vilja.

Snackade med en från husleverantören nu och han sa att det var byggledarens ansvar och kontakta en badrumsentreprenör som var medlem i GVK el BBV. Vilket innebar att ett kvalitetsdokument ska skrivas ut. Men trots det så vägrar de, jag blir så ledsen :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.