10 112 läst ·
66 svar
10k läst
66 svar
Godkänd skarvhylsa i normcentral?
Jag köpte en förpackning Elpress och en Nelco, så kör jag med Nelco-skarvarna när det gäller massiva kopparledare.
Det är kanske överdrivet, men det känns dock alltid lite skönt att följa leverantörens anvisningar, om det inte är till mer besvär än såhär.
Det är kanske överdrivet, men det känns dock alltid lite skönt att följa leverantörens anvisningar, om det inte är till mer besvär än såhär.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 843 inlägg
Jo, man gör ju oftast presskarvar på ställen där man inte vill göra om det (oåtkomligt). Då vill man ju veta om det kommer att hålla i längden. Synd att det ska vara så otydligt.
För mig är det nästan uteslutande vid centralbyten och ledare som inte längre räcker till.Bo.Siltberg skrev:
Så det är inte speciellt oåtkomligt, knappt svåråtkomligt. Men man vill ju ändå inte riskera att något måste göras om i framtiden pga glapp eller dåligt utförande.
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
Varför har man skarvat från gul/grön -> röd?
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 390 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
