Hej,
Renoverar badrum. Godkänt vid besiktning av tätskikt (besiktingsman) men nu när klinker ligger blir jag osäker på brunnen. Ser inte riktigt klämringen - är detta rätt utfört? Kommer det passera en slutbesiktning? Dåligt med ljuskällor i rummet hoppas bilderna ger ok vy. Annars får jag ta fler.
Renoverar badrum. Godkänt vid besiktning av tätskikt (besiktingsman) men nu när klinker ligger blir jag osäker på brunnen. Ser inte riktigt klämringen - är detta rätt utfört? Kommer det passera en slutbesiktning? Dåligt med ljuskällor i rummet hoppas bilderna ger ok vy. Annars får jag ta fler.
Ja det är en satans massa kladd. Okej ja det vore såklart väldigt skönt att inte åka på nedslag på brunnen som blivit besiktigad. Men, är det så att man ska kunna komma åt och byta klämring?Stefan N skrev:
Herre blivit helt nojig senaste veckan, är väldigt mån om att få skiten klar men ffa att det även görs bra…
Ja precis den sitter där. Ser från annan TS att han fått nedslag med motivering ”Fogbruk täcker brunnsmanschett och klämring. Bruk får inte appliceras så B.manschett och k.ring döljs”. Då gjordes enbart slutbesiktning och ej tätskikt. Kanske har betydelse (?).BirgitS skrev:
Klämring ska vara fri från kladd just för att kunna besikta. Har jag fått det berättat just under en tätskiktsbesiktning.
han som besiktar våra badrum hade inte släppt igenom det där. Så här ser min brunn/klämring ut. Renoverade för en månad sen.
han som besiktar våra badrum hade inte släppt igenom det där. Så här ser min brunn/klämring ut. Renoverade för en månad sen.
Tycker det känns rimligt. Knepig åtgärd att få bort?F Fjonken skrev:
Samma här, min brunn är inte heller fylld med kladd.F Fjonken skrev:
Nej det där ser ju onekligen mycket mer städat ut. Pratat med hantverkaren som höll med om att det var fel och ska åtgärda det. Men såklart blir jag lite mer misstänksam - helst vill jag slippa gå och syna allt och upptäcka just sånna här grejer. Vem vet om det är annat som blivit tokigt. Tacksam för följsam projektledare i bygget iaf. Tummen upp därS0MMER skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Nu är det ju så att detta ser ut och vara en Purus Tile Insert och då ser man varken klämring eller tätskikt när den är installerad och det är helt ok.
Dock bra att du fått kontrollerat tätskiktet innan den monterades.
https://www.purus.se/productvariation/7138463
Dock bra att du fått kontrollerat tätskiktet innan den monterades.
https://www.purus.se/productvariation/7138463
Okej. Spännande. De har nu borstat fram lite av klämrningen men det är ju tight i brunnen så den göms ju av den. Jag tänkte mer snygga till det (kanske tandborste då). Ja, det känns värt pengarna med besiktningsman måste jag säga. Var skeptisk efter första besöket men det har jag fått äta upp.Paul-Staffanstorp skrev:
Klicka här för att svara