2 316 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Glidmedel för pelletstanken?
Jag har en pelletstank på sisådär en kubik, i stål och med sluttande golv ned mot skruven, som är placerad ungefär i mitten. Pelletsen vill inte glida ned mot mitten (ganska förståeligt, om den fattar vad som väntar) utan klamrar sig fast längs kanterna så att det bildas en djup krater i mitten. Pannan kan alltså stanna pga pelletsbrist trots att tanken fortfarande är fylld till en fjärdedel.
Jag har tänkt tömma den i helgen och försöka få bort all sågspån som bildats med tiden, men jag skulle också vilja ha plåten i botten på tanken "halare". Går det? Hur?
Jag har tänkt tömma den i helgen och försöka få bort all sågspån som bildats med tiden, men jag skulle också vilja ha plåten i botten på tanken "halare". Går det? Hur?
Det finns en plast som heter Nonfric. Otroligt hal. Används i industriella sammanhang just när man behöver hala ytor. Tror den finns att köpa i skivor också, men vet inte riktigt vem som säljer i skivform.
Edit: Efter en andra omgång i tankemaskinen (den går lite långsamt ibland) så säljer Vendig.se något som heter Glidplast som är i stort sett samma sak!
Edit: Efter en andra omgång i tankemaskinen (den går lite långsamt ibland) så säljer Vendig.se något som heter Glidplast som är i stort sett samma sak!
Redigerat:
Presslimma tunn aluminiumplåt där det fastnar eller lacka 4-5 gånger med slipning emellan med golvlack. Är det fel vinklar på sidorna får du aldrig någon ordning för pellets bildar valv också om vinkeln på sidorna är för spetsig. 45 grader som på ett Mafa förråd har störst möjlighet att lyckas.
Klicka här för att svara