2 486 läst ·
22 svar
2k läst
22 svar
Glespanel garagetak byggtips
Då förstår jag. Tack 🙏
En sista fråga om plastningen.
Om du tittar på min bild över taket så funderar jag lite hur jag ska plasta över limträbalken i nocken.
Funderar på att göra remsor av plast som går över limträt mellan takstolarna som man sen tejpar ihop med plasten ifrån taket på båda sidor om balken.
Vad tror du?
Om du tittar på min bild över taket så funderar jag lite hur jag ska plasta över limträbalken i nocken.
Funderar på att göra remsor av plast som går över limträt mellan takstolarna som man sen tejpar ihop med plasten ifrån taket på båda sidor om balken.
Vad tror du?
Ett tips med cc-måttet är oxå att märka upp och snörslå allt INNAN plasten. Då är strecken där dom ska och bara att köra på sen!
J jbak skrev:Då förstår jag. Tack 🙏
Bifogar en bild på hur jag tänkte, ritade in 2st fack där plasten är över limträbalken för att sedan tejpas ihop med taken på var sida om den.J jbak skrev:Då förstår jag. Tack 🙏
Vad tror du?
Är detta en bra metod för att få det tätt vid tak mot balken?
Vad tror du @Matti_75 ? 🙂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allt är beroende på hur du tänkt dig att det skall se ut när du är klar.
Ska limträbalken vara synlig eller inklädd?
Beroende på vilket så finns det olika metoder. Ska den vara synlig så är ditt förslag bra. Se bara till att tejpa tätt med rätt tejp för ändamålet, ska den kläs in kan du plasta runt den nedåt så att säga.
Ska limträbalken vara synlig eller inklädd?
Beroende på vilket så finns det olika metoder. Ska den vara synlig så är ditt förslag bra. Se bara till att tejpa tätt med rätt tejp för ändamålet, ska den kläs in kan du plasta runt den nedåt så att säga.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden