P Per_Eriksson skrev:
avdragsbana
Tack! Logiskt namn, men jag hade inte kunnat gissa det. Blev ju genast enklare att Googla det. :)
 
Thomas Concrete och Betong.se (Oskar Esping tekn dr i betong) säger att betong funkar som avjämning:

"Om grovbetongen är ojämn kan man jämna av med en sand, grus, stenfraktion (ex 4-8 mm kross), lättklinkerkulor (Leca, mfl), eps-betong, finbetong m.m."


http://betong.se/2019/01/24/fraga-experten-jamna-till-grovgjuten-betong/

plus att Weber (med andra tex Probau) säger sig klara 20mm med C32/40 - då räcker det för mig som ska täcka det med frigolit ändå:

https://www.se.weber/produkter-betongcementvagglagning/standardbetong/weber-finbetong-c3240
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.