2 667 läst ·
22 svar
3k läst
22 svar
Gjuta på källaregolvet
Frågan är ju vad som händer när flytspacklet börjar leta sig in under lecablocken.
Räcker ju att 1-2 blocke börja åka upp så har du massa jobb, om du sedan går på blocken så är ju risken att har loss dem från bruket under.
Det lär ju för övrigt bli hyfsat dyrt och väldigt omständigt då det går åt en ganska stor mängd block och annat material + tid.
Gjorde själv ett golv med eps i lördags, snabbt och smidigt, men det var ju bara 6cm på 8 kvadrat inklusive flytspackel.
Räcker ju att 1-2 blocke börja åka upp så har du massa jobb, om du sedan går på blocken så är ju risken att har loss dem från bruket under.
Det lär ju för övrigt bli hyfsat dyrt och väldigt omständigt då det går åt en ganska stor mängd block och annat material + tid.
Gjorde själv ett golv med eps i lördags, snabbt och smidigt, men det var ju bara 6cm på 8 kvadrat inklusive flytspackel.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 357 inlägg
Jag tror mer på EPS, men om du går på leca spåret så spackla ovansidan med bruk annars kommer det blir dyrt om du ska mätta blocken med flytspackel
Tycker det låter bara dyrt med lecablock, om man tar den som är 9cm hög så åtgår det nästan 150-160st stenar som kostar 19kr/st på byggmax, det är över 3000kr redan där, sen några säckar kakelfix och sen någon form av bruk uppepå.
EPS borde blir runt 5000kr + flyt, flytspackel får du ju göra ändå så det kanske blir några 100kr billigare med lecablocksprojektet i slutänden.
EPS borde blir runt 5000kr + flyt, flytspackel får du ju göra ändå så det kanske blir några 100kr billigare med lecablocksprojektet i slutänden.
ja behöver 46 säckar EPS för att täcka 15 cm, det blir tot 8200 kr.
Eller så behöver jag 136 lecablock för tot 3300 kr. om ja till detta lägger på 2 säckar murbruk för att försegla lecan och lite lim för att fästa lecan så hamnar jag på ca 3500 kr.
om ja tar 9 cm block så blir det 2600 kr eller EPS på 9 cm 4700 kr.
Då behöver ja flyta upp till 5 cm istället så ca 1000 kr för de.
Så skillnaden blir ändå en bit
Eller så behöver jag 136 lecablock för tot 3300 kr. om ja till detta lägger på 2 säckar murbruk för att försegla lecan och lite lim för att fästa lecan så hamnar jag på ca 3500 kr.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 357 inlägg
Du kan inte flyta hur tjockt som helst. Har för mig det är typ 50mm eller så
Jo det är klart, samtidigt så sa du 10cm totalt i första inlägget och då blir det ju svårt för oss andra att räkna om det inte stämmer.pozz2 skrev:ja behöver 46 säckar EPS för att täcka 15 cm, det blir tot 8200 kr.
1000kr för att flyta 5cm på 16 kvadrat låter konstigt billigt, glömt en 0?
Redigerat:
Klicka här för att svara