Bry dig inte om röret så mycket, blir svårt att få bort då det finns lite betong som sugits in i röret ( sitter fast ) gjut och fyll, sen kan du ta bort det som är ovan mark till strax under marknivån, det kommer inte att lukta,. Jag använder gamla spirorör, dom är förträffliga att gjuta med, sitter som berg enligt min beskrivningen

Vad är det för mark? Är det någorlunda fast mark så det går att gräva ett hål med raka kanter så behövs ingen form i botten.

J jonaserik skrev:
Bry dig inte om röret så mycket, blir svårt att få bort då det finns lite betong som sugits in i röret ( sitter fast ) gjut och fyll, sen kan du ta bort det som är ovan mark till strax under marknivån, det kommer inte att lukta,. Jag använder gamla spirorör, dom är förträffliga att gjuta med, sitter som berg enligt min beskrivningen
Tack för snabbt svar. Röret tänkte jag vara som det är. De andra plintarna ser helt opåverkade ut och där sitter pappen kvar. Tänkte på träformen i botten. Skulle du ha lämnat kvar den eller tagit bort?

G Gladamatör2 skrev:
Tänkte på träformen i botten.
Behövs inte som usless skrev, bara hugga ut så stor plats du vill ha för foten, normalt att använda marken som form i sådana lägen som du är i

J jonaserik skrev:
Behövs inte som usless skrev, bara hugga ut så stor plats du vill ha för foten, normalt att använda marken som form i sådana lägen som du är i
Tackar. Återkommer säkert med fler frågor

useless useless skrev:
Vad är det för mark? Är det någorlunda fast mark så det går att gräva ett hål med raka kanter så behövs ingen form i botten.
Stort tack för svaret! Tror det är jord. Återkommer med svar. Ska planera var plinten/plintarna ska sitta innan det blir dags för att gräva

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.