Jag håller själv på och sätter upp taklister gjorda i något slags cellplast. Jag fattade ingenting om hur man skulle få dem att passa ihop i hörnen! Men så hittade jag [länk]
och då trillade polletten ner! Nu vet jag inte riktigt vad hålkälslist är men för mig funkade den beskrivna tekniken perfekt. Det är bara att lägga listen i geringslådan (mitre box) med "väggsidan" på listen mot den sida på geringslådan som är närmast dig. "Taksidan" på listen ligger alltså mot botten på geringslådan. Hokus pokus så blev vinklarna perfekta! Hoppas min beskrivning blev begriplig.
Tillägg: Nu har jag kollat upp vad hålkälslist är och de liknar mina lister förutom materialet.