Hej
Har köpt nytt hus och kommer (som vanligt) att byta ut alla brytare/uttag.
Förra huset bytte jag till Gira. Köpte på någon tysk sida som hette "Electroland" eller liknande. Detta var för 7 år sedan så jag är väl rätt säker på att dessa inte är den bästa/rekommenderade återförsäljaren om man skall köpa mycket.

Kan någon skicka tips på var man handlar giras system 55 billigast idag. Hade tänkt mig antracit tryckknappar och "grå" ramar, eller vi får se vad det blir. Hur som helst är jag tacksam för tips.

En fråga till. Har Gira tryckknapps dimmer. Vill helst inte ha runda skriv dimrar. Ev även dubbel dimrar.

Kolla in exxact :) den serien har allt du kan tänkas behöva.

Pölze skrev:
Kolla in exxact :) den serien har allt du kan tänkas behöva.
Det var då liiite överdrivet... :confused:;)

Jobbar själv en del med serien, och jag har då inte stött på problem än.

Då har du inte behövt "allt" än....

Självklart inte, men jag vet vilka möjligheter som finns... Sen kanske det inte är den mest kompletta serien, vilket är något jag inte kan kommentera eftersom jag inte jobbar med mycket annat än trend och exxact, men vad jag vet är att jag än inte stött på problem och att jag finner serien väldigt stilren :)

Hej, de såg ju trevliga ut. Kan någon peka ut var jag köper dessa. Skall ha rätt många så Krauta priser är inte intressant.

Kolla med nätbutiker.

Bumpar upp en gammal tråd.

Jag köpte nyligen en mängd Gira-produkter från http://www.elektro-wandelt.de. I paketet ingick en massa olika ramar, eluttag, datauttag, 4 stycken 1000W-dimrar och lite annat smått och gott. Leveransen gick mycket bra, köpte på måndagen och hade grejorna samma fredag. Då hade dessutom två bankdagar gått åt till att göra en banköverföring av betalningen. Superservice.

Det kit jag handlade kostade mig inklusive frakt ganska prick 11000 kronor. För exakt samma grejor fick jag från min lokala elektriker, som gick till Giras svenska agent, ett pris på 20000 inklusive moms. Väldigt mycket pengar att spara här för den som orkar sätta ihop en beställningslista.

A
Nu blev jag väldigt nyfiken på vad glufsglufs INTE kunde få ihop i exxactserien som går att få ihop i någon annan serie.

Emil_K skrev:
Nu blev jag väldigt nyfiken på vad glufsglufs INTE kunde få ihop i exxactserien som går att få ihop i någon annan serie.
ELJO hade problem tidigare med att många delar fanns i deras produktkatalog, men ej hade börjat tillverkats ännu. Utanpåliggande ram för 2-vägs uttag i metallic var ett sådant exempel som alldeles nyligen har kommit. Belyst ram runt strömbrytare har dom fortfarande problem med.

//Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.