Hej,
har hantverkare som önskar använda Weber Gypsum för en badrumsrenovering i källare med oisolerade väggar. De menar att de har goda erfarenheter av detta. Jag menade att jag önskade K/C puts eftersom väggarna inte ska ha ett tätskikt, men hantverkarna står på sig.

-Någon som fått problem med gipsputsen med tanke på fuktvandring?
 
När jag kollade med Weber så rekommenderade de inte gipsputs (Gypsum) vid risk för fuktvandring. Gipsputs är ju smidigt att jobba med så jag förstår att hantverkarna gärna använder det. ;)
 
Nej jag vet om det. Talat med Weber jag med. Hantverkarna menade att de använt det i ”25 år” och att tillverkaren ville ha ”hängslen och livrem”.

Så har en putsad vägg i gips nu, för att inte bråka för mycket och håller tummarna att det ska funka. Men tänkte höra om nån fått faktiskt problem...
 
Inte en dagfärsk tråd men i samma sits. Hur har det gått så långt med gipsputs?
 
Jag vet inte. Inget som trillat på så kort tid. Byggtekniskt fel är det i alla fall i våtrum/yttervägg i källare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.