Hej!
Står här med en riven vägg rakt under en balk. För att få taket jämnt behöver jag bygga upp det. Min plan är gipsputs följt av spackel och sen målning. Gjort det på andra ställen med framgång. Har dock två funderingar.

1. Kommer det att fästa mot stålbalken? Om inte, räcker det med primer eller hur beter jag mig för att få det att fästa. Är glad amatör och bygghandeln kunde inte hjälpa mig.
2. Jag är osäker (och kan inte mäta just nu) men det KAN vara så att jag behöver bygga mer än de 60mm produkten klarar av. Betyder det att jag kan sätta tjockare bara det får stelna emellan eller behöver jag armera isåfall? Hur brukar man isåfall armera sådana här små arbete inomhus? Någon variant av hönsnät som jag fäster in i materialet på sidorna? Och nu blottar jag verkligen min okunskap: sätter man nätet och försöker "trycka upp" puts innanför det eller sätter man lite bruk och monterar nätet efter? Jag misslyckas i googlande.

Eller finns det lättare/bättre alternativ?

/Erik
Riven vägg under en stålbalk med delvis putsat område, två stöttande metallstänger på sidorna av väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Riven vägg under en stålbalk vid ett renoveringsprojekt, med ojämna ytor synliga och stöd för konstruktionen.
Skapa konto
Riven vägg med exponerad stålbalk och murverk i behov av reparation. Potentiella byggproblem diskuterade i forumtråd.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.