Håller på med gipsskivor till nytt innertak. Hur ska man göra med kortsidorna? Ska de förbehandlas? Spacklas? Fasas? Hur ska man göra för bäst resultat? Ska man bredspackla eller kan man sätta upp väv? Vill ha ett helt slätt tak. Behöver råd NU!!

8)
 
Om du har tänkt spackla taget måste du fasa kanterna på kortsidorna så att det finns plats för spackel, annars kommer det att spricka...Tänk även på att kottla noga i skarvarna så att skivorna blir jämna.
 
Kottla?
 
busterbus skrev:
Kottla?
= en kortling. En tvärgående regel där skivorna skarvas. ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.