1 376 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Gips
Den är så tunn att den direkt tar konturen av underlaget. Mao är den ytterst dålig att jämna ut väggar med, för det räcker om det finns en mindre bula på väggen så kommer även den synas igenom.
Dessutom är den så känslig att man lätt knäcker den under hanteringen och när man skruvar upp den.
Jag eg bara ett bruk för renoveringsgips, och det för att slippa bredspacka en rätt jämn, men risig murad vägg. Då kan man fästa med fix, och få det rätt jämnt.
Dessutom är den så känslig att man lätt knäcker den under hanteringen och när man skruvar upp den.
Jag eg bara ett bruk för renoveringsgips, och det för att slippa bredspacka en rätt jämn, men risig murad vägg. Då kan man fästa med fix, och få det rätt jämnt.
Den enda anledningen att använda renoveringsgips är om du av något anledning inte har plats för de extra 5-6 mm som en normal skiva bygger.
De är dyrare, om du ska skruva är det svårare att gömma skruvhuvudet i gipsen.
En fördel skulle kunna vara vikten under montering, men så jobbigt tungt tycker jag inte det är.
De är dyrare, om du ska skruva är det svårare att gömma skruvhuvudet i gipsen.
En fördel skulle kunna vara vikten under montering, men så jobbigt tungt tycker jag inte det är.
Klicka här för att svara