Hej, vi tänkte sätt gipsskivor i innertaket och funderar på om det bara är att skruva på skivorna på det gamla taket.

Taket som sitter innan är de "vita plattorna". (typiskt för 70-tal? )


Mvh
J_P
 
J_P skrev:
Taket som sitter innan är de "vita plattorna". (typiskt för 70-tal? )
::) Vet du vilket material de är gjorda av (spån/gips/annat)? ???
 
Jag gissar att det är såna där huntonitskivor. Det kan väl vara på sin plats att ta bort dem så du ser var reglarna finns. Annars blir det lite gissningslek var du ska skruva gipsskivorna.

Dessutom ska takgips skruvas cc30. Om du har glesare avstånd mellan reglarna bör du kanske komplettera regelverket.

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.