Medlem
· Blekinge
· 12 298 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 298 inlägg
Alla sätt är bra osv
.
Om man ska fästa vp-rör med spik slår man i spiken, vänder på hammaren och kröker spiken med klykan innan man återigen vänder på hammaren och knackar ner spiken mot röret.
Om man ska fästa vp-rör med spik slår man i spiken, vänder på hammaren och kröker spiken med klykan innan man återigen vänder på hammaren och knackar ner spiken mot röret.
Bästa svaret
Flertalet rör i mitt hus var klamrade så. Då var det också till största delen gamla B-rör som blev deformerade av spikarna.
Inga problem att göra så om man är lite varsam. Dyckert är billigt och rören sitter bra. Tar lite längre tid jämfört med skruvklammer i de flesta fall dock.
Inga problem att göra så om man är lite varsam. Dyckert är billigt och rören sitter bra. Tar lite längre tid jämfört med skruvklammer i de flesta fall dock.
Produkter som diskuteras: "Dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Medlem
· Blekinge
· 12 298 inlägg
Bergmanrör. Impregnerad papp med ett tunnt plåtlager runt. Förjävliga att handskas med och stor risk för vass kant om man skarvar på dem med VP-rör. Skadas väldigt lätt om man råkar trycka till dem. Jag har rivit ut alla jag kommer åt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden