Getingar äter upp min altan..

Jag har problem med att getingar äter upp den torra delan på räcket till min altan, altanen är byggd 2014 och räcket är i västerläge mao den får mycket sol och är alltid torr. Det ser inte klokt ut med de gula fälten som getingarna lämnar efter sig, de tar ju med sig den torra gråa ytan.
Finns det något man kan göra? Spraya på något de inte gillar?

• 20260717_192844.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det gula de gnagt fram kommer gråna det med.

Du kan ju alltid olja det, men frågan är ju om det är värt mödan.

Ser inte klokt ut? Nu gör du en höna av en fjäder.😀
Måla med något. Färg, linolja eller vad du vill men jag tror att allt blir sämre än att göra ingenting. Förutom att dricka öl. Det gör dig både vacker och charmig. Valet är ditt.

• Gilla
BaltzarH och 3 till
  • Laddar…
I min förra trädgård satte jag upp ett granslaneplank, begagnade slanor jag fick av en bonde. Getingarna älskade dem fram till att jag strök järnvitriol på dem. Fick upprepa behandlingen med ett par års mellanrum. Jag vet inte om det berodde på vissa års getinginvasion eller järnvitriolen.

TS kan ju testa - det är ju både billigt och lätt att stryka på.

yonna yonna skrev:
I min förra trädgård satte jag upp ett granslaneplank, begagnade slanor jag fick av en bonde. Getingarna älskade dem fram till att jag strök järnvitriol på dem. Fick upprepa behandlingen med ett par års mellanrum. Jag vet inte om det berodde på vissa års getinginvasion eller järnvitriolen.

TS kan ju testa - det är ju både billigt och lätt att stryka på.
Men då blir väl staketet svart?

Michael Sellering Michael Sellering skrev:
Nä, vitriol en får trät att gråna

Michael Sellering Michael Sellering skrev:
Svag lösning - mitt plank blev inte mörkt. Nu var det länge sedan men vad jag minns köpte jag en påse pulver som jag blandade ut i en spann vatten och "slabbade" på.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.