Getingar äter upp min altan..
Jag har problem med att getingar äter upp den torra delan på räcket till min altan, altanen är byggd 2014 och räcket är i västerläge mao den får mycket sol och är alltid torr. Det ser inte klokt ut med de gula fälten som getingarna lämnar efter sig, de tar ju med sig den torra gråa ytan.
Finns det något man kan göra? Spraya på något de inte gillar?
Jag har problem med att getingar äter upp den torra delan på räcket till min altan, altanen är byggd 2014 och räcket är i västerläge mao den får mycket sol och är alltid torr. Det ser inte klokt ut med de gula fälten som getingarna lämnar efter sig, de tar ju med sig den torra gråa ytan.
Finns det något man kan göra? Spraya på något de inte gillar?
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
I min förra trädgård satte jag upp ett granslaneplank, begagnade slanor jag fick av en bonde. Getingarna älskade dem fram till att jag strök järnvitriol på dem. Fick upprepa behandlingen med ett par års mellanrum. Jag vet inte om det berodde på vissa års getinginvasion eller järnvitriolen.
TS kan ju testa - det är ju både billigt och lätt att stryka på.
Men då blir väl staketet svart?yonna skrev:
I min förra trädgård satte jag upp ett granslaneplank, begagnade slanor jag fick av en bonde. Getingarna älskade dem fram till att jag strök järnvitriol på dem. Fick upprepa behandlingen med ett par års mellanrum. Jag vet inte om det berodde på vissa års getinginvasion eller järnvitriolen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden