Hej!
Håller på och renoverar våran hall och har nu kommit till och sätta upp taklister som byts ut mot dom gamla. Har sökt och letat här på forumet men inte riktigt hittat eller förstått hur jag ska göra.

Har köpt allmogelist från Byggmax och ska nu sätta dom i inner och ytterhörn men lyckas inte riktigt få till hur jag ska gera och vilka vinklar och grader jag ska använda mig av. Eftersom listen har ett utrymme bakom sig och bygger ut från väggen så blir jag alldeles snurrig av vilka vinklar som ska användas. Sen är ju listen dessutom mönstrad eller hur man ska säga så det klurar till det ännu mera. (Vet ni inte vilken list jag menar så gå in på Byggmax hemsida och kolla på allmogelisten för tak.)

Har en el-kap och gersåg som kan vinklas både vertikalt och horisontellt.

Hoppas Ni förstår vad problemet är och att någon kan komma med lösningar. Just nu känns det som om det inte var den bästa listen och köpa när man inte direkt är snickare på heltid. =)

Mvh. //buzzador

Sätt listen likadant i sågen som den ska sitta i taket.
Gera den 45grader

Ja, det är ju märkligt hur man kan konstra till det ibland och göra saker svårare än vad det är. Gick ju hur bra som helst efter den lilla enkla och bra förklaringen, snygga och perfekta hörn blev det. Tack så jättemycket för ditt svar styrman1! //buzzador

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.