Bob_the_builder
Jag har ställt en fråga som handlar om detta i en tråd som heter "Elpanna + FTX...". Jag tar gärna emot synpunkter där.
Efter diskussionen med Ekke i tråden Elpriset så ska jag fortsättningsvis försöka hålla mig till ämnet: fjärrvärme i detta fall.

Huruvida man har rörligt eller fast taxa för fjärrvärmen varierar. Jag har en bekant med fast pris (han övertog föregående ägares avtal eftersom lokala bolaget slutat med fastpris  ;D). Han kan kräma på hur mycket han vill för måttliga 1000 kr/månad. Han funderar på att gräva ner värmeslingor i garageuppfarten.  ;D

Hm helt borta från ämnet är vi väl inte för det handlar ju i slutändan om energikostnad, men visst vi kan starta en ny tråd Ekke och jag...

Ja visst,till en högre driftkostnad o oftast orenad t o f luft
o omöjligt att balansera systemet eller använda det som
v-utjämnare,ex att du har en kamin i ett rum med växlaren får du då varm luft i hela huset o du vet att den byts i hela huset på 2 timmar samt att den är kliniskt ren,Puhhh.

Ok men om man inte har kamin då? och inte är rädd för lite kvalster i luften, och inte har möjlighet till fjärrvärme heller...

Ja du slipper ex kallras från tilluftsventiler+att du kan tillföra värme oftast sitter det 1kw/h element inbyggt
o du slipper byta kompressor.

Ok jag slänger ut pannan direkt...

Nu är det nog försent eller tror du dom har öppet köp?
Men nästa hus kanske?

:) Jag kan sälja den på begagnatmarknaden när jag startar karriär som elak och lömsk husförsäljare ;)

Tiger;Temovex 480s vindsmodell har jag o den ska ha
som dom säger i din länk ha över 80% verkningsgrad.

Ekke skrev:
Andersbyggahus;I S-vall kommer man att gå ut med ett erbjudande nu på 35000 kr för en komplett installation.
På Mårtensro erbjuder Sundsvalls Energi en komplett installation för 0:-, passar mig bättre...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.