L LantbrukarN skrev:
Om jag var du skulle jag som redan föreslagits sätta ett T-kors vid pumpen, och sedan gräva ner en ny slang från brunnen direkt till ditt hus, och där sätta en hydrofor/hydropress med avstängning (om den inte får plats i pumphuset) Då har du allt eget och kan styra själv.

Försäkra dig bara om att du inte gräver på grannens tomt och att din fastighet är den som är Tjänande (äger) på brunnen.

Sen tror ja man skulle kunna anmäla grannnen för egenmäktigt förfarande eller liknande, men det skulle nog inte göra grannsämjan bättre :p

Uppdatera gärna här hur det går och slutresultat :)
De va du skriver låter klok.Tack .
harry73 harry73 skrev:
Vad står i servitutet?
Kan du kopiera in den exakta formuleringen?

Om du har en hydropress i båda husen till samma pump, vems hydropress styr då pumpen?

J jannesspånodamm skrev:
Om du har en hydropress i båda husen till samma pump, vems hydropress styr då pumpen?
Ja juste.vem vet.inte jag iallafall. Jag har beställt en rörfirma att kolla på saken.Vi tittar om de möjligen går att lösa på något sätt.

maire pelli maire pelli skrev:
Ja juste.vem vet.inte jag iallafall. Jag har beställt en rörfirma att kolla på saken.Vi tittar om de möjligen går att lösa på något sätt.
Har fått råd att vi bygger ett pumphus.Ock flyttar hydroforen dit.ock från den koplar vi separata ledningar med var sin avstämning kran inne i pumphuset. .undrar om de måste vara lite värme i pumphuset på vinter (frost kyla )

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.