Uppdatering:

2018 köpte jag en annan fastighet i stället för denna i byn intill. Jag fick jag samma ostörda läge, storlek på tomt som jag var ute efter och dessutom fanns borrad brunn, el, anlagd väg och fyra hus på tomten. Prislappen blev inte långt över det jag hade från början i min kalkyl.

Om jag hade gått vidare med dialogen med bonden så var den variant som låg närmast till hands att ta hjälp av en mäklare i trakten som kunde hjälpa till med värdering, så vi båda kunde känna oss nöjda med affären. Bonden skulle ju trots allt vara min närmaste "granne" ute på kullen och goda relationer är viktigt här ute.

Slutet gott, allting gott.
 
  • Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
harry73
Tack för uppdateringen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.