Han menar att sågen inte går att luta åt höger, bara åt vänster, du kanske tänker på att u vrider sågen åt höger resp vänster. Bosch kör ju med suffixet SD för att indikera att den går att vinkla åt dubbla hållen.
Därför vill jag ha en 8SD
 
Jag undrar om det är just denna typ av funktion som man kommeratt bli smått vansinnig om man inte har när man skall lista ett helt hus?!? är det någon som har ssynpunkter?
 
Erik E skrev:
Jag undrar om det är just denna typ av funktion som man kommeratt bli smått vansinnig om man inte har när man skall lista ett helt hus?!? är det någon som har ssynpunkter?
Normalt bör du ju kunna ha listerna ståendes på högkant och använda 'sido-gerningen'.
 
Erik E skrev:
Jag undrar om det är just denna typ av funktion som man kommeratt bli smått vansinnig om man inte har när man skall lista ett helt hus?!? är det någon som har ssynpunkter?
Om du är tvingad att stå i en smal korridor när du sågar kommer du bli vansinnig. Om du istället står i ett garage eller annan plats där du har lite mer svängrum är det inte ett problem. Jag tycker det är en utmärkt funktion men jag är inte beredd att betala mellanskillnaden. Om det är värt extrapengarna kan bara din egen plånbok avgöra.
 
Om man nu inte har dubbelsidig så tror jag att det varit smidigare om man bara kunde vinkla till höger istf vänster.
 
Hur är ljudnivåerna på dessa maskiner, min tidigare och betyldigt billigare maskin lät som f-n när man slutade såga och den skulle "varva" ner det tjuter så hörselskydd är ett måste...
 
det är väl bara när man kör sticksåg o skruvdragare som man slipper ha hörselskydd
 
Nimajneb skrev:
det är väl bara när man kör sticksåg o skruvdragare som man slipper ha hörselskydd
Och knappt ens det efter slagskruvdragarens intåg...
 
Ja nog låter dom, visst går det utan, men frågan är om det är lämpligt i det långa loppet. :)
 
En 10s låter fruktansvärt mycket, vet inte hur det är med övriga blåa modeller.
 
Jag upplever inget problem med att den bara går att sneluta åt ett håll . Kör för närvarande en dewalt som jag är kanon-nöjd med. Ja hadde valt 8:an om den skall användas till normalt husbygge.
 
vilken DeWalt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.