Byggahus.se

Gardena Sileno - Den enda stora tråden

1. M
    Medlem Nivå 3
    Tryck höger- och vänsterpil samtidigt är väl i så fall motsvarigheten?

2. W
    Medlem Nivå 3
    Jag har råkat ut för detta också, ett par gånger, men inte grävt ner mig i det. Oklart om det det är pga av att den misslyckas med dockningen eller ingen laddning över natten även här. Smart City 500.

3. E
    Medlem · Nivå 19
    Kolla laddblecken på klippare och laddstation. Kopparytorna kan bli belagda med smuts eller ärga. Rengör med lite sandpapper.

4. G
    Medlem · Nivå 7
    Jag har för mig att jag har provat det och att det inte fungerade.

5. J
    Medlem Nivå 3
    Och idag körde den ut 3 meter och stannade, klagande på tomt batteri. Så, på något sätt tror den att den har laddat fullt, kör ut, och får direkt tomt batteri. Låter nästan som att något gått sönder. Finns det något man kan mäta på för att få en uppfattning om på vilken sida felet är, laddaren eller roboten?

6. E
    Medlem · Nivå 19
    Har den fortfarande garanti kvar så låt en ÅF kolla upp den.
    Spontant låter det som defekt batteri.

• Laddar…
  7. M
    Medlem Nivå 1
    Har haft en mus i min Gardena Sileno City 250. Skulle köra igång den manuellt och när den startade så sprang där ut en mus ur klipparen. Kan säga att vi två blev nog lika rädda .
    Tänkte nu bara så den inte har tuggat på något olämpligt under karossen. Hur får man av karossen på 250. Står inget i bruksanvisningen och jag vill inte bara rycka och slita upp den.

Kan också berätta att nätten efter så har musen vandrat upp i himlen då den jäkeln kom tillbaka.

8. G
    Medlem · Nivå 7
    Jag vet inte hur man gör, men den är ju mer vattentät så det kan göra det svårare. Förhoppningsvis så betyder det även att det mesta är inkapslat så att musen inte kommer åt det lika lätt.

9. Koningsbakkae
    Medlem Nivå 3
    Fick tillbaka min robotgräsklippare idag. De hade bytte moderkort och hjulmotor på den. Allt på garanti givetvis.

• Laddar…