Byggahus.se
Lucky2015
Lucky2015
optimum optimum skrev:
Troligen kostar det vid utryckning om man av misstag utlöser ett larm med andra fabrikat. Så hade vi tidigare och våra ungdomar kände en otrygghet i att hantera larmet. Med Verisure är det busenkelt att larma på och av.
Vad anser du är busenkelt med Verisure när det gäller att larma av/på? Vilken av funktionerna tänker du på?
 
Hade nyss inbrott och vi använder oss av Verisure sedan två år tillbaka. Efter undersökningen kan jag konstatera att det tog dem 7 minuter från det att larmet gick tills dess att de ringde mig. Då de trodde det berodde på katten så ville de inte göra nått men skickade ändå en väktare för en yttre kontroll.

summan av det hela är att Verisure inte agerat så snabbt som jag vill att ett larm agerar. Nu byter jag till Ajax och kopplar mot väktare
 
  • Gilla
  • Ledsen
guggen och 2 till
  • Laddar…
Lucky2015
S SolenSkiner skrev:
Hade nyss inbrott och vi använder oss av Verisure sedan två år tillbaka. Efter undersökningen kan jag konstatera att det tog dem 7 minuter från det att larmet gick tills dess att de ringde mig. Då de trodde det berodde på katten så ville de inte göra nått men skickade ändå en väktare för en yttre kontroll.

summan av det hela är att Verisure inte agerat så snabbt som jag vill att ett larm agerar. Nu byter jag till Ajax och kopplar mot väktare
Det lät verkligen inte bra. Så med andra ord hade de inte skickat väktare om de inte fick tag i dig då de ringde utan tolkade det som katten utlöst larmet? Hur kan de dra en sådan slutsats? Det borde ju vara avtalsbrott mot kunden.

Trist att du råkade ut för inbrott :(
 
Lucky2015
S SolenSkiner skrev:
Hade nyss inbrott och vi använder oss av Verisure sedan två år tillbaka. Efter undersökningen kan jag konstatera att det tog dem 7 minuter från det att larmet gick tills dess att de ringde mig. Då de trodde det berodde på katten så ville de inte göra nått men skickade ändå en väktare för en yttre kontroll.

summan av det hela är att Verisure inte agerat så snabbt som jag vill att ett larm agerar. Nu byter jag till Ajax och kopplar mot väktare
Hur lång tid tog det för väktaren att komma ut?
 
Var ett stort hål i en gigantisk fönsteryta så det var det absolut första jag och min fru såg när vi för skoj skull tog en bild.

ringde då direkt polisen som var på plats inom 8 minuter från mitt samtal. Väktaren var på plats 1 minut innan polisen.

min tolkning av allt är att om jag bara hade fått informationen direkt när larmet gått så hade jag kunna ringa polisen i tid och på så vis hade dels gärningsmännen kanske åkt dit men framförallt så hade de inte haft 10 minuter på sig att öppna en dörr som de sedan tagit sig in genom.

när jag sen kollar in Verisure appen så kan jag inte få informationen på annat sätt än via uppringning från Securitas?
 
optimum optimum skrev:
Du får nog förklara mer vad du vill ha svar på och hur det hör till denna tråden.

Vad har du själv för larm och vad har du för något emot Verisure?
Jag anar att du inte vill svara på frågan, men jag gör ett försök till.
Vad är din åsikt i frågan om att Verisure myglar undan från att betala skatt i Sverige?
Det är relevant eftersom vi diskuterar Verisure och deras avgift som de höjer trots väldigt goda marginaler.

Svarar du först på min fråga kan jag svara på din sen. Men ett tips är att jag redan svarat på det i tidigare verisure-trådar.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Är det någon startavgift på deras eller ingår larmet i månadskostnaden?
495:- startpaket så det spar jag in på 2 månader med den lägre (nästan halverad månadskostnad).
 
Lucky2015
A anis16 skrev:
495:- startpaket så det spar jag in på 2 månader med den lägre (nästan halverad månadskostnad).
Vilken prisskillnad :)
 
Lucky2015
optimum optimum skrev:
"Larmkontaktlista är det man inte ska ha."
Alltså kom igen nu @optimum
Du kan ju inte höja Verisure till skyarna och sen klaga på Ajax för att du anser att man inte ska ha en larmkontaktlista.......Det har ju ALLA larmcentraler, även Verisure. Annars vet de ju inte vem de ska ringa. Om larmet löser ut med ditt Verisure så har du väl ändå uppgett att de ska ringa dig också. Eller är du helt ovetande om du får inbrott????
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
optimum
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag anar att du inte vill svara på frågan, men jag gör ett försök till.
Vad är din åsikt i frågan om att Verisure myglar undan från att betala skatt i Sverige?
Det är relevant eftersom vi diskuterar Verisure och deras avgift som de höjer trots väldigt goda marginaler.

Svarar du först på min fråga kan jag svara på din sen. Men ett tips är att jag redan svarat på det i tidigare verisure-trådar.
Om företag undanhåller skatter är givetvis inte bra. Något jag inte undersökt och hoppas andra sköter sådant.
Dock djupdyker jag inte i alla produkter jag köper och funderar på hur de sköter sina skatter.
Mitt svar.
 
optimum
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Jag beskrev i mitt svar de funktioner som fanns i Ajax och Safelands tjänst. Det är ju helt valfritt att välja vilka funktioner man vill aktivera. Om man vill ha de funktioner som Verisure erbjuder kan man ju välja att enbart aktivera dem på Ajax. Det är ju det som är meningen med ett själv att system - att du ska kunna anpassa det efter dina förutsättningar.

Om du exempelvis bor ute i glesbygd där väktare behöver lång tid på sig att komma ut till din bostad så är det väl ändå toppen att det går att lägga upp på detta sätt? Ett annat exempel är att ibland då bostadsinbrott sker kan flera hus i samma kvarter drabbas, då är det väl jättebra om man har grannsamverkan? Det handlar ju inte om att grannarna ska gå och arrestera någon, inte för min del i alla fall. Men det borde ha en avskräckande för tjuven. Detta är funktioner som inte finns hos Verisure m.fl.

Jag har inte heller påstått att man ska leka väktare själv. Men alla vill väl omedelbart veta om man får inbrott i sin bostad? Då är det väl bra om det finns flera kanaler att få ut dessa meddelanden i och som dessutom är anpassningsbara.

En annan sak med väktare. Trygghet och trygghet vet jag väl inte riktigt om man i verkligheten kan påstå att det är. De har samma befogenheter som vilken privatperson som helst (envarsgripande).
Jag får också meddelande om det pågår ett inbrott. Behöver inte åka iväg och ta hand om det omgående för det finns andra som gör. Visst är valfrihet bra men de funktioner nuvarande larm ha räcker gott åt mig.
 
optimum
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Alltså kom igen nu @optimum
Du kan ju inte höja Verisure till skyarna och sen klaga på Ajax för att du anser att man inte ska ha en larmkontaktlista.......Det har ju ALLA larmcentraler, även Verisure. Annars vet de ju inte vem de ska ringa. Om larmet löser ut med ditt Verisure så har du väl ändå uppgett att de ska ringa dig också. Eller är du helt ovetande om du får inbrott????
Japp men knappast till halva släkten.
De ringer mig alternativt frugan. Det räcker.
Har nog inte klagat på Ajax vad jag kan minnas. Däremot framfört positiva saker med Verisure. Enkelt så att barn kan använda det.
Har man råd så behöver man inte bry sig så mycket.
 
optimum optimum skrev:
Om företag undanhåller skatter är givetvis inte bra. Något jag inte undersökt och hoppas andra sköter sådant.
Dock djupdyker jag inte i alla produkter jag köper och funderar på hur de sköter sina skatter.
Mitt svar.
Men det är väldigt viktigt att säljarna inte jobbar på provision, så viktigt att du undersöker det, och att du måste informera om detta på forum.
Menb att betala skatt i Sverige är inte så viktigt, det viftar du bort med att det får andra sköta.

Jag är en missnöjd verisure-kund, vilket jag trodde du skulle kommit ihåg utifrån våra tidigare diskussioner i frågan.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.