20 714 läst · 120 svar
21k läst
120 svar
Garda alarm eller Verisure?
Medlem
· Stockholms Län
· 604 inlägg
Hur kommer Vitryssland in i bilden?
Och varför skulle dom inte vilja få fler falsklarm att rycka ut på?
Och varför skulle dom inte vilja få fler falsklarm att rycka ut på?
Därför att de behöver ha ordning och reda på sin verksamhet och då måste de säkerställa att larmet är riktigt uppsatt, vilken adress det finns på och vilken person som har abonnemanget.
Redigerat:
Nu får det räcka med dina felaktiga kommentarer. Du har så fel att klockorna stannar av ditt inlägg.A aspa-hasse skrev:Certifierade larmcentraler har en ISO-process som dom följer och den processen kan aldrig vara att nån tomte köper ett Ajax-larm på internet, klickar i en mobilapp and that's it. Det faller på sin egen orimlighet, då skulle det sluta med att de får rycka ut på falsklarm till Vitryssland. Det kanske är undantag för den här källarfirman på Södermalm som du hänvisar till, Larmcentralen. Det som jag har sett är att processen innefattar ett intyg från en certifierad larminstallatör.
De borde införa att man får blåsa i ballong innan man får posta på det här forumet.
1. Säkerhetscentralen är en certifierad och godkänd larmcentral enligt SSF 136:4 samt ISO 9001.
2. Ajax är ett godkänt larmsystem.
3. Du behöver inte en larminstallatör för att ansluta till larmcentral eller väktartjänst.
4. Ajax är certifierad enligt i grade 2 enligt EN 50131
5. Adressen där larmet är aktiverat regleras i kundavtalet med larmcentralen och det är omöjligt att fel adress kommer upp vid larm.
6. Läs på innan du kommer med felaktig information.
Redigerat:
Medlem
· Stockholms Län
· 604 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland, Söderköping
· 3 453 inlägg
Men snälla nån.....Du länkade ju till ett test där Verisure var bäst i test. I det testet du länkade till var inte Ajax en av deltagarna. Du bad mig komma med exempel på att Ajax har vunnit tester, något jag alltså gjorde!!!!optimum skrev:
Men eftersom du ändå är inne på det. Testet du skickade länk på när Verisure vann. Menar du då också att det testet också är köpt eftersom alla andra larmfabrikat inte var med i "ditt" test?
....Och svaret är NEJ på din andra kommentar. Säljer inte deras larm. Har haft Verisure men gick över till Ajax...en helt vanlig kund med andra ord. Du då? Säljer du Verisure bara för att du skriver positivt om dem?
Självklart måste det vara köpt. Inte kan Verisure vara så bra när du och några till är så negativa till det. Inte hjälper det heller att vi är rätt många som är jäkligt nöjda med deras produkt.Lucky2015 skrev:
Men snälla nån.....Du länkade ju till ett test där Verisure var bäst i test. I det testet du länkade till var inte Ajax en av deltagarna. Du bad mig komma med exempel på att Ajax har vunnit tester, något jag alltså gjorde!!!!
Men eftersom du ändå är inne på det. Testet du skickade länk på när Verisure vann. Menar du då också att det testet också är köpt eftersom alla andra larmfabrikat inte var med i "ditt" test?![]()
![]()
![]()
....Och svaret är NEJ på din andra kommentar. Säljer inte deras larm. Har haft Verisure men gick över till Ajax...en helt vanlig kund med andra ord. Du då? Säljer du Verisure bara för att du skriver positivt om dem?![]()
![]()
![]()
![]()
Det är inte alltid pengar är de den trånga sidan utan ett handhavande-enkelt larm som fungerar både för vuxen och barn.
Dessutom rätt så snygga delar vilket jag knappast kunde säga om mitt tidigare larm.
Det larmet var dessutom ett skämt när man ser på brandlarmet.
Visst var det billigare men endast med sensorer på ytterdörr och förrådsdörr. De tre altan/balkongdörrar var inte aktuella att larma enligt deras tekniker. Inte heller ett antal öppningsbara fönster.
Jag förstår varför det sitter Verisure dekaler på de flesta hus i området där jag bor. ca 3/4
Har dock aldrig sett någon med Ajax dekal. Några med Sector Alarm, någon med Securitas och någon med mindre kända fabrikat..
Fascinerade att så många valt Verisure om det skulle vara skräp.
Jo förresten vi har Ajax också

Medlem
· Stockholms Län
· 604 inlägg
Har då sett några hus med tex Honeywell-dekaler då?
Tillverkare av delar som sitter i Verisures larm?
Verkar ju dumt att sätta upp dekaler om vem som tillverkat ens system.
Det är larmoperatörer man vill skylta med.
Sen tycker jag även det är rätt givet att verisure och ajax inte syns i samma test.
Den ena är en tjänsteleveratör, den andra en produktutvecklare.
Tillverkare av delar som sitter i Verisures larm?
Verkar ju dumt att sätta upp dekaler om vem som tillverkat ens system.
Det är larmoperatörer man vill skylta med.
Sen tycker jag även det är rätt givet att verisure och ajax inte syns i samma test.
Den ena är en tjänsteleveratör, den andra en produktutvecklare.
Är det någon här som sagt att Verisure är skräp? Inte vad jag sett iaf. För min del och för många andra så handlar det om att det är hutlösa priser på Verisure och att det började kännas gammalmodigt och inte anpassningsbart så som jag vill ha det.optimum skrev:
Självklart måste det vara köpt. Inte kan Verisure vara så bra när du och några till är så negativa till det. Inte hjälper det heller att vi är rätt många som är jäkligt nöjda med deras produkt.
Det är inte alltid pengar är de den trånga sidan utan ett handhavande-enkelt larm som fungerar både för vuxen och barn.
Dessutom rätt så snygga delar vilket jag knappast kunde säga om mitt tidigare larm.
Det larmet var dessutom ett skämt när man ser på brandlarmet.
Visst var det billigare men endast med sensorer på ytterdörr och förrådsdörr. De tre altan/balkongdörrar var inte aktuella att larma enligt deras tekniker. Inte heller ett antal öppningsbara fönster.
Jag förstår varför det sitter Verisure dekaler på de flesta hus i området där jag bor. ca 3/4
Har dock aldrig sett någon med Ajax dekal. Några med Sector Alarm, någon med Securitas och någon med mindre kända fabrikat..
Fascinerade att så många valt Verisure om det skulle vara skräp.
Jo förresten vi har Ajax också
[bild]
När mitt avtal löpte ut åkte Verisure ut och Ajax in och kan bara konstatera att Verisure inte var värt pengarna.
Jämför gärna specifikationerna på de två olika systemen.....Om du har tid någon gång så testa gärna Ajax så kommer du förstå varför så många är nöjda med dem också.
Ja du kallade det indirekt precis här för skräp.Lucky2015 skrev:
Är det någon här som sagt att Verisure är skräp? Inte vad jag sett iaf. För min del och för många andra så handlar det om att det är hutlösa priser på Verisure och att det började kännas gammalmodigt och inte anpassningsbart så som jag vill ha det.
När mitt avtal löpte ut åkte Verisure ut och Ajax in och kan bara konstatera att Verisure inte var värt pengarna.
Jämför gärna specifikationerna på de två olika systemen.....Om du har tid någon gång så testa gärna Ajax så kommer du förstå varför så många är nöjda med dem också.![]()
Gammalmodigt och inte värt pengarna.
Nå över till Ajax
Var köpte du larmet?
Installerade du själv eller firman?
Fick du rådgivning om hur det bör utformas för att ge ett bra skydd?
Fungerar det senare att få hjälp om man har frågor eller problem?
Har du ditt larm kopplat till larmcentral och i så fall vilken?
Givetvis kommer jag senare när mitt larm börjar bli gammalt undersöka alternativ.
Kanske Verisure igen eller annat om jag hittar något som är det.
Var går smärtgränsen?
https://cornucopia.cornubot.se/2019/12/icke-inflationen-verisure-hojer.html?m=1
https://cornucopia.cornubot.se/2019/12/icke-inflationen-verisure-hojer.html?m=1
Var köpte du larmet?optimum skrev:
Ja du kallade det indirekt precis här för skräp.
Gammalmodigt och inte värt pengarna.
Nå över till Ajax
Var köpte du larmet?
Givetvis kommer jag senare när mitt larm börjar bli gammalt undersöka alternativ.
Kanske Verisure igen eller annat om jag hittar något som är det.
Safeland
Gjordes själv. Allt tog 35 minuter. Finns hjälpmedel i appen samt tydliga instruktioner. Enkla fästen för att montera sensorerna. Alla sensorer har qr koder man läser av.
Ja, dels pratade jag med Safeland flera gånger och fick både rådgivning och hjälp innan köp. Efter köpet samtal med dem för att ställa lite frågor. Behövde ingen hjälp då det var så enkelt. Har också haft mailkontakt med tillverkaren ett flertal gånger angående frågor kring systemet och produktfrågor. Fick väldigt snabb och bra respons både från tillverkaren och säljaren.
Min uppfattning är att servicen är i toppklass både vid kontakt med återförsäljaren och med tillverkaren. En sak som jag störde mig med Verisure var att varje gång jag ringde dem så skulle de pracka på mig avtalsförlängning eller utöka mitt larm. Det kändes inte att de ville hjälpa mig utan bara sälja.
Ja, säkerhetscentralen. Med väktarutryckning