2 823 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Garantier på grunden?
Har funderat på att göra grunden själv (platta på mark) med kunnig hjälp men får då ingen garanti på grunden.
Hur lång garanti år det normalt på en grund och vad täcker garantin, tex om marken rör på sig och det blir en sättning i grunden, går det på garantin????
man sparar iallafall en hundring på att göra det själv.
Hur lång garanti år det normalt på en grund och vad täcker garantin, tex om marken rör på sig och det blir en sättning i grunden, går det på garantin????
man sparar iallafall en hundring på att göra det själv.
Grunden är det viktigast man gör i bygget, jag skulle inte våga att göra det själv.
Men om du envisas, ska du se till att du packar ordentligt fyllnadsmassorna där grunden ska stå i flera lager. Köp fyllnadsmassor med olika grovlek blandat. Då packas dom bäst.
Sen blir det svårt att göra grunden perfekt om du inte har lasermätare och sån utrustning för att se att grunden är perfekt nivelerad. Men du kanske kan hyra en, vad vet jag.
Lycka till!
Men om du envisas, ska du se till att du packar ordentligt fyllnadsmassorna där grunden ska stå i flera lager. Köp fyllnadsmassor med olika grovlek blandat. Då packas dom bäst.
Sen blir det svårt att göra grunden perfekt om du inte har lasermätare och sån utrustning för att se att grunden är perfekt nivelerad. Men du kanske kan hyra en, vad vet jag.
Lycka till!
Produkter som diskuteras: "lasermätare"
Avståndsmätare
Avståndsmätare med laser är ett mycket exakt och effektivt verktyg för att mäta avstånd. De kan användas i flera olika situationer, från att uppskatta dimensioner av ett rum för renovering, till mer komplexa uppgifter inom byggbranschen,
Läs mer
Klicka här för att svara