L lbgu skrev:
Det är nog ändå relativt troligt att tillverkaren finns i Kina då de är rätt dominerande när det gäller utrustning som solceller. Du skrev att man skulle vända sig till tillverkaren.
har du svårt att läsa nu med huvud kontoret är ju i israel

• Wow
Jorel03
  • Laddar…
P
Solaredges solpaneler tillverkas i Ungern, Kina, Vietnam, USA, Israel, Italien och Sydkorea.
(Uppgifter från 2023, så det kan förstås ha ändrats lite).
Man måste nog titta på en enskild panel för att se vilken tillverkningsland den är märkt med.

S Schas52 skrev:
Jo, det är en lösning som jag inser att det kanske blir till slut. Jag vill bara hitta en "seriös" installatör i helst södra Halland så det inte blir långa resor hit. Jag är inte främmande för att byta den själv, det är inga konstigheter, men man måste vara minst 2 för panelerna måste ju lossas och lyftas för att komma åt optimeraren samt ställning eller lift. Så får jag bara en optimerare så löser det sig.
Jag misstänker att du driver en solcellsfirma. Var finns den?
Ja, det är lite pyssel att lyfta och plocka paneler om man har lite lutning på taket.

Jag jobbar på elfirma där vi har en solcellsgren. Utgår från Ängelholm så det är ju bara precis på andra sidan åsen.

• Gilla
Schas52
  • Laddar…
P pmd skrev:
Solaredges solpaneler tillverkas i Ungern, Kina, Vietnam, USA, Israel, Italien och Sydkorea.
(Uppgifter från 2023, så det kan förstås ha ändrats lite).
Man måste nog titta på en enskild panel för att se vilken tillverkningsland den är märkt med.
SolarEdge tillverkar inga paneler (längre). De tillverkar växelriktare, optimerare och batterilager.

Grundat och har HK i Israel.

• Gilla
Schas52
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.