electrocuted skrev:
såg i swedolkatalogen att deras armaturer hade 5-polig pliny för vidarekoppling, det är ju ovanligt på en så billig armatur, eller om det står fel i katalogen..
Alla 12 jag handlade, kom med 5polig plint dock. :)
 
PST skrev:
Köpte en 1*36 W armatur av liknande utseende för ett par veckor sedan (armaturbotten av racklig tunn plast, grå plastclips håller kåpan, och en vit montageplåt inuti).

Kommer ej ihåg nu var jag köpte den (Kan ha varit Rusta? ,, dessa armaturer verkar dyka upp lite överallt till "extrapris" just nu...) men lysröret (Kallvitt, smalt) ingick och det hela kostade väl en sisådär 170:- . Jag har tänkt ha den till växtbelysning, och det blev oerhört mycket ljus från de 36 watten !!! Dessutom tändes den blixtsnabbt (Elektroniskt driftdon, ingen drossel, Ingen glimtändare). Summa intryck: Lite Racklig men ohyggligt mycket ljus för pengarna...
...så mycket ljus att jag nu reviderar mina planer för ny belysning i garaget, Hade tänkt mig 5 st 2*36W armaturer, men inser nu att det blir overkill..
Igår påbörjade jag monteringen av min garagebelysning.
Det kommer att bli 16st av ovanstående armaturer fördelade på mina 75m2.
Jag blev oxå impad över hur snabbt de tändes, helt utan fördröjning eller blink.
Mina är inköpta på Bauhaus för ca 160:- och lysrören ingick.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.