Hej!

Om man för närvarande har ett hus med källare och man bygger till ett garage som uppfyller kravet för källare betyder det då att min attefallsdel (25/30 kvm) börjar räkna från där boytan anses börja?

Som jag ser det bör man kunna bygga ihop det eftersom en källare som byggs ut i sidled om huvudbyggnad fortfarande är biyta och då eftersom attefallshuset får kombineras med källare borde det vill inte spela in att det sitter ihop?

Jag menar alltså exempelvis att du har en huvudbyggnad och bygger till en källare definitionsmässigt i sidled (dvs ingen boyta ovan denna del) som sedan i sidled sitter ihop med attefallshusets 25/30 kvm.

Detta för att få till ett garage i lite bättre storlek när markförhållbandena är som de är.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.