K Kolis32 skrev:
Har tyvärr ingen aning om hur det är uppbyggt. Har dock fått kontakt med en person som bor i samma förening och en golvfirma bytte framgångsrikt en ruta i originalparketten i hennes lägenhet.
Bra med kontakten. Men det låter inte som ni har samma problem. Dock finns det fördelar med att anlita någon som har erfarenhet av golven i er förening. Att be dem komma och se på ditt golv låter som nästa steg. Helst då att de skickar exakt samma hantverkare.

• Gilla
Kolis32
  • Laddar…
K Kolis32 skrev:
Var lamell så vanligt i början/mitten av 50-talet undrar jag? Huset är byggt 1954.
Vet inte hur vanligt det var men det fanns iallafall 59 när mitt hus byggdes.

Bönhas Bönhas skrev:
Bra med kontakten. Men det låter inte som ni har samma problem. Dock finns det fördelar med att anlita någon som har erfarenhet av golven i er förening. Att be dem komma och se på ditt golv låter som nästa steg. Helst då att de skickar exakt samma hantverkare.
Tänker att det åtminstone är en indikation på att det fortfarande finns hantverkare som kan renovera golv.

K Kolis32 skrev:
Var lamell så vanligt i början/mitten av 50-talet undrar jag? Huset är byggt 1954.
Enligt internet, massproduktion i Sverige sedan 1941.

Se även plywood som funnits betydligt längre https://sv.wikipedia.org/wiki/Plywood

• Gilla
Kolis32
  • Laddar…
arneri68 arneri68 skrev:
Enligt internet, massproduktion i Sverige sedan 1941.

Se även plywood som funnits betydligt längre [länk]
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.