Hej,
är grön på detta, men redo att lära mig! Har ett i mitt tycke väldigt charmigt gammalt uthus som jag vill ta med in i framtiden. Men grunden har satt sig rejält på flertalet ställen och kommer förmodligen att "kalva ut" så småningom, ska huset få ett nytt syfte känns detta rimligt att åtgärda, om än bara hjälpligt. Norra långsidan känns okej, men nordvästra hörnet (sista bilden) är på väg ut. Sen är det södra långsidan (också i bild både inifrån och utifrån) som är den i sämst skick.
Charmigt gammalt rött uthus med satt sig grund och delvis skadat tak, visar långsidan med sprickor i muren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor spricka i grundmur av sten och cement inifrån ett gammalt uthus.
Skapa konto
Nedre delen av ett rödfärgat uthus med en sättningsskadad grundmur bestående av större och mindre stenar.
Skapa konto
Närbild på gammal uthusgrund med stora sprickor och säckning, röda plankor ovanpå.
Skapa konto

Men är det möjligt? Vad gör ni för bedömning? Samt vad för expertis/firmor brukar kunna åta sig ett sådant arbete? Alternativt, går det att göra själv med lite hjälp och vilja? Grundmuren är cirka 45 cm bred och ingjutet både större och mindre stenar, ligger på. Årtal är oklart, men förmodligen första hälften av 1900talet.

Tacksam för input i detta första steg!

Redigerat:
Vore det mitt uthus så skulle jag stötta upp trädelen och riva betongen och gjuta nytt, men det är ju jag det.

Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.