Vill komplettera ytterbelysning på huset. Har tillgång till utvändig kopplingsdosa i närheten där jag vill ha ljuskällan.
Är det då möjligt att koppla in den nya ljuskällan ihop med en plejd dim-01 och låta den styras enbart av det inbyggda
astro-uret och app ?

Om ja, så blir jag lite osäker på inkoppling, o jag läser rätt så kommer jag inte använda ingång 1 och 2 ?

K
J Jimman811 skrev:
Vill komplettera ytterbelysning på huset. Har tillgång till utvändig kopplingsdosa i närheten där jag vill ha ljuskällan.
Är det då möjligt att koppla in den nya ljuskällan ihop med en plejd dim-01 och låta den styras enbart av det inbyggda
astro-uret och app ?

Om ja, så blir jag lite osäker på inkoppling, o jag läser rätt så kommer jag inte använda ingång 1 och 2 ?
Vet inte säkert, men det vore en riktig skitprodukt om det inte gick. Har puckar från andra tillverkare, och det funkar klockrent.
In med fas och neutral/nolla, ut med tändtråd. Inget mer.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Styringångarna 1 och 2 behöver ej användas. Timerfunktionen kommer att fungera ändå.

Inkopplingen är nog så enkel den kan bli. Fas och neutralledare till DIM-01, tändtråd (våg med pil) till ljuskällan.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Det går bra. Om du lägger till batteri så går astrouret rätt efter strömavbrott, utan batteri måste uret ställas
in ( koppla upp sig mot sppen).

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
J Jimman811 skrev:
astro-uret och app ?

Inga problem, ingång 1 2 behöver inte användas. Programmeras via mobilen.
Ta hem en elfirma så fixar de detta lätt

J Jimman811 skrev:
astro-uret och app ?

Köp en ctr-01. Plejd kontroller
N till N-ingång, L till L-ingång, tändtråd från L-utgång.

Köp hellre en controller. Det är sällan man dimmar ytterbelysningar. Sen kan du alltid köpa deras trådlösa brytare som du kan klistra vart du vill (inom bluetooth avstånd givetvis) för att styra dom på det sättet också. Men annars är plejd perfekt om du inte har brytare. Som någon annan sa, sätt ett batteri på pucken också (snäpps på på baksidan om pucken) så funkar den bekymmersfritt om strömmen skulle gå.

Så kör jag en utelampa jag har, inga problem.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Inga problem. Dim01 eller controller. Smaksak om man vill dimmra eller ej. Sen om man har plats för brytare men saknar trådförbindelse används plejds trådlösa brytare eller så sätter man en puck bakom en befintlig brytare och använder plejds meshfunktion.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Kanon, tack för alla svar. Får se om de blir controller eller ej.

Personligen tycker jag att det är fint att ha dimbara lampor även utomhus. Då kan man ha dom starkare på kvällen när man kanske rör sig runt huset, men dimma ner till låg nivå på natten. Med plejd går det också att göra dessa övergångar automatiskt styrt på tid, så att belysningen steglöst går från t.ex. 80% vid 23 till 25% vid 23:30.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
B Byggahous skrev:
Det går bra. Om du lägger till batteri så går astrouret rätt efter strömavbrott, utan batteri måste uret ställas
in ( koppla upp sig mot sppen).
Även med gateway får man den funktionen. Plus att man kan styra sina Plejd på distans.

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.