Hej! Har en gammal Cylinda DM 270 som fungerar kanon, däremot är den väldigt rostig och ful på ovansida/framsida. Se bild. Går detta att köpa som reservdel?

Om inte, tips för hur jag målar/slipar/grejar för att få det finare åtminstone?
 
  • Rostigt och skadat yttre på framsidan av en Cylinda DM 270 diskmaskin, speciellt runt kontrollpanelen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skrapa bort lack som är lös, slipa ner lackkanten, ta stålborste på det rostiga, måla med Hammarlack (följ anvisningarna på burken)

Just så fixade jag vår gamla frys som är fullt fungerande men locket såg lite ut som din diskmaskinsfront. Locket ser fortfarande ok ut, nu 10 år senare.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Skrapa bort lack som är lös, slipa ner lackkanten, ta stålborste på det rostiga, måla med Hammarlack (följ anvisningarna på burken)

Just så fixade jag vår gamla frys som är fullt fungerande men locket såg lite ut som din diskmaskinsfront. Locket ser fortfarande ok ut, nu 10 år senare.
Hammarlack verkar vara precis det jag söker. Tack för tips!
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
T TheTrueBertil skrev:
Hammarlack verkar vara precis det jag söker. Tack för tips!
Obs att det finns olika varianter av Hammarlack, en sort som blir slät och som jag tycker du ska välja och en annan sort som får "hamrat" utseende.
 
K Kurtivan skrev:
Obs att det finns olika varianter av Hammarlack, en sort som blir slät och som jag tycker du ska välja och en annan sort som får "hamrat" utseende.
Perfekt, hittat en på jem & fix som är slät som jag tänkte åka och handla precis. Tackar 😄
 
T TheTrueBertil skrev:
Hej! Har en gammal Cylinda DM 270 som fungerar kanon, däremot är den väldigt rostig och ful på ovansida/framsida. Se bild. Går detta att köpa som reservdel?

Om inte, tips för hur jag målar/slipar/grejar för att få det finare åtminstone?
När en diskmaskinen ser ut så här så är ytskiktet det minsta problemet

detta är en lågprismodell från turkiet och oavsett vilken åtgärd du väljer överstiger kostnaden för denna med råge anskaffningsvärdet.

dessutom kommer inte åtgärden bli beständig utan plåten kommer fortskrida sitt förfall i oförminskad takt
 
  • Gilla
teuvo tainio
  • Laddar…
returen returen skrev:
När en diskmaskinen ser ut så här så är ytskiktet det minsta problemet

detta är en lågprismodell från turkiet och oavsett vilken åtgärd du väljer överstiger kostnaden för denna med råge anskaffningsvärdet.

dessutom kommer inte åtgärden bli beständig utan plåten kommer fortskrida sitt förfall i oförminskad takt
Vad menar du med att kostnaden överstiger anskaffningsvärdet? Jag fattar att diskmaskinen inte är värd något, men den fungerar ju och kan jag få den något snyggare för 200 kronor så är väl det bättre än inget. Köpa ny är inte aktuellt så länge den fungerar.
 
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
T TheTrueBertil skrev:
Vad menar du med att kostnaden överstiger anskaffningsvärdet? Jag fattar att diskmaskinen inte är värd något, men den fungerar ju och kan jag få den något snyggare för 200 kronor så är väl det bättre än inget. Köpa ny är inte aktuellt så länge den fungerar.
var och en blir salig på sin tro...
 
returen returen skrev:
var och en blir salig på sin tro...
Visst är det så, men jag förstår fortfarande inte vad du menar eller ville säga med ditt inlägg. 😅
 
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
T TheTrueBertil skrev:
Visst är det så, men jag förstår fortfarande inte vad du menar eller ville säga med ditt inlägg. 😅
jag förstår det
 
returen returen skrev:
jag förstår det
”Okej”
 
T TheTrueBertil skrev:
”Okej”
NP
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.