Hej! Har en gammal Cylinda DM 270 som fungerar kanon, däremot är den väldigt rostig och ful på ovansida/framsida. Se bild. Går detta att köpa som reservdel?
Om inte, tips för hur jag målar/slipar/grejar för att få det finare åtminstone?
Om inte, tips för hur jag målar/slipar/grejar för att få det finare åtminstone?
Skrapa bort lack som är lös, slipa ner lackkanten, ta stålborste på det rostiga, måla med Hammarlack (följ anvisningarna på burken)
Just så fixade jag vår gamla frys som är fullt fungerande men locket såg lite ut som din diskmaskinsfront. Locket ser fortfarande ok ut, nu 10 år senare.
Just så fixade jag vår gamla frys som är fullt fungerande men locket såg lite ut som din diskmaskinsfront. Locket ser fortfarande ok ut, nu 10 år senare.
Hammarlack verkar vara precis det jag söker. Tack för tips!K Kurtivan skrev:
När en diskmaskinen ser ut så här så är ytskiktet det minsta problemetT TheTrueBertil skrev:
detta är en lågprismodell från turkiet och oavsett vilken åtgärd du väljer överstiger kostnaden för denna med råge anskaffningsvärdet.
dessutom kommer inte åtgärden bli beständig utan plåten kommer fortskrida sitt förfall i oförminskad takt
Vad menar du med att kostnaden överstiger anskaffningsvärdet? Jag fattar att diskmaskinen inte är värd något, men den fungerar ju och kan jag få den något snyggare för 200 kronor så är väl det bättre än inget. Köpa ny är inte aktuellt så länge den fungerar.returen skrev:
När en diskmaskinen ser ut så här så är ytskiktet det minsta problemet
detta är en lågprismodell från turkiet och oavsett vilken åtgärd du väljer överstiger kostnaden för denna med råge anskaffningsvärdet.
dessutom kommer inte åtgärden bli beständig utan plåten kommer fortskrida sitt förfall i oförminskad takt
var och en blir salig på sin tro...T TheTrueBertil skrev:
Klicka här för att svara
