Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dammsög och kändes va trögt det går, vänder på den och tanteens hår är helt inlindat, går inte å dra ut.
Kan man bända i sidled så dom ploppar ut eller har man sönder dem?
Produkter som diskuteras: "spetstång"
Spetstänger
Spetstänger, även kända som långnäbbstänger, är ett populärt verktyg inom många yrkesområden, som elektronik, smyckesmakeri, och mekaniska jobb. Dessa tänger har en smal, spetsig näbb, vilket gör att de kan nå in i trånga utrymmen
Läs mer
Det kanske är så att man trycker ut/in axeln genom hjulet med ett dorn t ex?. Om axeln inte är låst dessutom.A A-Man_08 skrev:
Annars är som sagt rakblad och tång det manuella projektet.
Troligen för mycket plast där, men hår kan också brännas bort (men luktar illa). Kanske smal lödkolv eller "glödtråd" med ett kraftigt batteri?
Om det bara var att plocka bort så hade inlägget inte skrivits det sitter hårt tvinnat och lossnar inte med tång.rakt09 skrev:
Därför tänkte jag få bort hjulet, från hjulhuset, att ta bort hjulhuset från chassiet kommer inte hjälpa om det ändå inte går att plocka bort hjulet från dess insida.
Som sagt det brukar gå att bända på hjul av denna typ så ploppar de ut. bänder jag och skiten spricker då är hela dammsugaren förstörd så jag tänkte om någon vet säkert.
Skär av med rakblad och vrid hjulet samtidigt som du drar loss det med tången, det enklaste sättet är oftast det bästa.A A-Man_08 skrev:Om det bara var att plocka bort så hade inlägget inte skrivits det sitter hårt tvinnat och lossnar inte med tång.
Därför tänkte jag få bort hjulet, från hjulhuset, att ta bort hjulhuset från chassiet kommer inte hjälpa om det ändå inte går att plocka bort hjulet från dess insida.
Som sagt det brukar gå att bända på hjul av denna typ så ploppar de ut. bänder jag och skiten spricker då är hela dammsugaren förstörd så jag tänkte om någon vet säkert.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden