Ovan postade @Purre länkar till Dormakabas gångjärn.
ASSA gångjärn är 3248 (3,1mm) eller 3288 (3,7mm) de gångjärnen passar sedan tillkommer en -xx som talar om vilken variation det är t.ex -06 eller -05.
Du bör mäta godstjockleken för att veta vilken variant du har då det är avsedda för olika dörrbladstyngder.
Det är den vanligaste urfräsningen för gångjärn och det finns gott om gångjärn att ersätta med i olika utföranden, oavsett utförande så ska dom passa.
Det kan vara dags att överväga ett dörrstopp eller dörrbroms för att förhindra att det sker igen.
ASSA gångjärn är 3248 (3,1mm) eller 3288 (3,7mm) de gångjärnen passar sedan tillkommer en -xx som talar om vilken variation det är t.ex -06 eller -05.
Du bör mäta godstjockleken för att veta vilken variant du har då det är avsedda för olika dörrbladstyngder.
Det är den vanligaste urfräsningen för gångjärn och det finns gott om gångjärn att ersätta med i olika utföranden, oavsett utförande så ska dom passa.
Det kan vara dags att överväga ett dörrstopp eller dörrbroms för att förhindra att det sker igen.
Tack för input! Typiskt att det ska finnas olika godstjocklekar. Det är till fjällstugan, så jag kan inte mäta förrän i sommar. Men det sitter tre gångjärn på dörren. Dörren är heller inte överdrivet tung, så jag antar att det är den klenare varianten.
Dörrbroms finns, men den slits av vid riktigt hårt väder. Ska installera dörrstopp i sommar.
Dörrbroms finns, men den slits av vid riktigt hårt väder. Ska installera dörrstopp i sommar.
Kop med dig gångjärn och lämna tillbaka dom som är fel.I I98_dgn skrev:Tack för input! Typiskt att det ska finnas olika godstjocklekar. Det är till fjällstugan, så jag kan inte mäta förrän i sommar. Men det sitter tre gångjärn på dörren. Dörren är heller inte överdrivet tung, så jag antar att det är den klenare varianten.
Klicka här för att svara